خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۸۰ درصد زباله تولیدی گلمکان توسط گردشگران تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۷۵۳

شهردار گلمکان خراسان رضوی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده ۸۰ درصد زباله تولیدی این شهر گردشگری توسط مسافران و گردشگران تولید می‌شود.

علی اکبر خوشبخت نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: ۲۰ درصد از زباله تولیدی این شهر گردشگری سهم ساکنان بوده که کمتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: براین اساس به دلیل شرایط آب و هوایی بیشترین زباله تولیدی گلمکان در شش ماه نخست توسط مسافران ثبت شده است.

شهردار گلمکان گفت: سالانه یک هزار و ۳۰۰ تن انواع زباله در این شهر گردشگری تولید می شود که تفکیک آن در مبدأ در دست بررسی است.

وی افزود: دستمال کاغذی، پاکت و فتیله سیگار، لیوان، سفره‌های یکبار مصرف، ظروف پلاستیکی، نوشابه و آب معدنی، بقایای لوازم بهداشتی، پاکت چیپس و پفک تنها بخشی از زباله‌های برجا مانده مسافران است.

خوشبخت نیا تاکید کرد: متاسفانه بخشی از زباله های رها شده ناشی از  ضعف فرهنگی خانواده‌ها و  مسئولیت پذیر نبودن افراد در برابر جامعه و محیط زیست شهری است.

وی افزود: قبول داریم تولید زباله مولفه جدایی ناپذیر از صنعت گردشگری است اما این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد.

گلمکان در ۴۵ کیلومتری غرب مشهد قرار داشته  و ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز