خبرگزاری کار ایران

شهردار شهر جهانی یزد عنوان کرد؛

مخالف اجرای شبکه فاضلاب شهر هستیم / دهه گذشته هیچ اقدامی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نشده

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۰۵۸

شهردار یزد با بیان اینکه معتقدم شهر یزد نیازمند شبکه فاضلاب خانگی نبوده است و باید شبکه فاضلاب شهر متوقف شود، گفت: مخالف اجرای شبکه فاضلاب شهر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در نخستین نشست خبری خود از بدو فعالیت با خبرنگاران اظهار داشت: سابقه ایجاد فاضلاب مربوط به دفع پسماند شیمیایی واحدهای کوچک سطح شهر بوده است ولی برای رسیدن به سفره‌های آب زیرزمینی نیز نیازمند ۲۰۰ متر حفر چاه هستیم و عملاً فاضلاب خانگی روی این کیفیت و بهداشت این سفره‎ها تاثیری ندارد.

وی در مورد استفاده از پساب شهر برای آبیاری فضای سبز، بیان کرد: از سالهای گذشته ۵۰ لیتر تخصیص به شهرداری یزد داده شد ولی در همین رابطه نیز مخزنی در اکوپارک ایجاد شده ولی به دلیل رفع نامطلوب آلودگی، در حال رایزنی برای اصلاح این مشکل هستیم.

محی الدینی با بیان این که سالانه ۶.۵ میلیون مترمکعب آب برای فضای سبز شهر یزد استفاده می‌شود، گفت: دو میلیون مترمکعب از آن آب شرب است که در نظر داریم ۱.۲ میلیون مترمکعب آن را با پساب جبران کنیم.

به گفته شهردار، ۵۳ انشعاب پارسال خارج شده و امسال نیز آب فضای سبز شهرک دانشگاه و امامشهر با حذف ۴۰ انشعاب از شبکه آب شهری جدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه پساب برای آبیاری فضای سبز شهر از دو سمت اکوپارک و جاده تفت ایجاد شده و امسال اولین بهره‌برداری را از سمت مخزن جاده تفت شاهد خواهیم بود.

نوسازی و بهسازی آسفالت معابر مطالبه اصلی شهروندان

شهردار یزد در بخشی از سخنان خود با اشاره به نیاز جدی شهر به نوسازی و بهسازی آسفالت معابر به عنوان مطالبه اصلی شهروندان افزود: خیلی از معابر نیازمند آسفالت هستند ولی به دلیل لزوم ارائه خدمات دیگری مانند اصلاح شبکه فاضلاب و اجرای رینگ آب شهر با اجرای ۱۷۰ کیلومتر اجرای شبکه و اتصال ۱۷۰ هزار مترمکعب مخازن مجبور به هماهنگی و مدیریت فعالیتهای شهری هستیم.

محی الدینی خاطرنشان کرد: معابر سطح شهر براساس میزان ترددها با کیفیتهای مختلف روکش آسفالت خواهند شد.

وی از نیاز شش هزار میلیارد تومان برای ساماندهی آسفالت معابر شهر خبر داد و گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای این منظور لحاظ شده است ولی در تلاش برای تامین منابع مالی دیگری در این بخش نیز هستیم تا معابر را براساس ضرورت مرمت کنیم.

هدف گذاری نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی شهری

شهردار یزد همچنین از خریداری ۱۲۴ دستگاه اتوبوس و ون برای اضافه شدن بخشی از آنها به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تا ابتدای سال تحصیلی جدید، گفت: نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی شهری را برای امسال هدف گذاری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل شهر دچار فرسودگی است، گفت: متاسفانه طی دهه گذشته هیچ اقدامی از سوی دولت در زمینه نوسازی ناوگان شهری نشده و طی این مدت شهرداری‌ها به تنهایی یارانه‌های این بخش را متحمل شده است.

محی الدینی، شهر یزد را در زمینه اتوبوسها به رغم محدودیتها در جایگاه سوم کشور خواند و با اشاره به خریداری ۹۵ دستگاه ون و ۲۹ دستگاه اتوبوس برای شهر، گفت: البته تاکنون تنها ۹ دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل شده و امیدواریم در ابتدای سال تحصیلی شاهد فعالیت این اتوبوسها و ۲۹ دستگاه ون‌ تحویلی تا آن زمان شده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز