خبرگزاری کار ایران

میانگین مصرف آب شرب گیلانی‌ها 6 لیتر بیشتر از میانگین مصرف کشوری

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۱۱۲

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه تاسیسات تامین، تصفیه و خطوط انتقال شرکت آبفای گیلان با بیان اینکه اصلاح تعرفه، اصلاح رفتار و اصلاح ابزار سه روش مدیریت مصرف آب در دنیاست، تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف آب و ترویج این فرهنگ وظیفه ای همگانی است.

به گزارش ایلنا از رشت، به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، ناصر دودانگه مدیر دفتر بهره برداری و توسعه تاسیسات تامین، تصفیه و خطوط انتقال شرکت آبفای گیلان گفت: مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب شرب ضروری است.

ناصر دودانگه؛ با اشاره به اینکه طبق آمار سرانه مصرف آب شرب در گیلان بیشتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: سرانه مصرف آب شرب به طور کل در بخش خانگی، صنعتی، عمومی و تجاری در کشور به ازای هر نفر 189 لیتر و در استان گیلان 195 لیتر در شبانه روز است؛ این آمار در مصرف خانگی در میانگین کشوری 147 لیتر و در گیلان 151 لیتر به ازای هر نفر است.

وی با بیان اینکه اصلاح تعرفه، اصلاح رفتار و اصلاح ابزار سه روش مدیریت مصرف آب در دنیاست، تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف آب و ترویج این فرهنگ وظیفه ای همگانی است.

ناصر دودانگه مطالبی را در خصوص راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب شرب، استفاده از ابزار کاهنده مصرف از جمله شیرآلات پدالی، اهرمی و ... بیان کرد و از مردم خواست؛ با رعایت نکات صرفه جویی در مصرف آب، این نعمت الهی را بهینه و درست مصرف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز