خبرگزاری کار ایران

در شهرستان تربت حیدریه؛

بزرگترین ایستگاه خط انتقال گاز خراسان رضوی به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۴۱۷

خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه به عنوان بزرگترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی صبح امروز با حضور معاون وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید چگینی مدیرعامل شرکت گاز ایران در مراسم افتتاح خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه به عنوان بزرگترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی گفت: این پروژه با طول ۶۵ کیلومتر و قطر ۳۰ اینچ و با هدف پایداری، انعطاف پذیری، تقویت و توسعه گاز رسانی به منطقه، گازرسانی به کارخانه فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد، تقویت فشار گاز شهرهای منطقه، پایداری انتقال گاز در شمالشرق کشور و با سرمایه گذاری بیش از ۵٢٠ میلیارد ریالی به علاوه ۵.۴۱ میلیون یورویی(ارزی) به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز ایران بیان کرد: در این پروژه ۳۰۰ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری صورت گرفته که فشار عملیاتی آن ۱۰۵۰ PSI است و دارای ۱۱ ایستگاه تاسیسات، ۶ ایستگاه شیر بین راهی، یک ایستگاه لانچر، یک ایستگاه رسیور، یک ایستگاه انشعاب و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک است.

وی افزود: همچنین امروز با بهره برداری از پروژه گازرسانی به هشت روستای کامه سفلی، کامه علیا، بیدستان، بکاول، سریشا، تروسک، کسکک و گوجی گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه بصورت ۱۰۰ درصدی انجام می شود.

چگینی تاکید کرد: با بهره برداری از این پروژه ۹ شهر، شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات و ۲۲۶ روستای حوزه انتخابیه و همچنین علاوه بر آن تعداد ۱۳ جایگاه CNG و ۴ شهرک صنعتی و تعداد ۲۸۷ واحد تولیدی و صنعتی از نعمت گاز برخوردار می شوند و اکنون در ناحیه گازرسانی تربت حیدریه ۱۴۸هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: ۹۸ درصد شهرها و۸۵ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز بهره مند شدند که تا پایان سال جاری کل کشور به ۸۸ درصد می‌رسد.

 چگینی همچنین اظهارکرد: ایران یکی از کشورهای بالای تولید کننده گاز است از طرفی هم از پر مصرف ترین کشورهای جهان هستیم چرا که بی رویه استفاده می‌کنیم و در حالی که با مدیریت مصرف گاز و استفاده بر اساس نرم جهانی گاز اضافی برای صادرات هم داریم. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های بهینه سازی در دستور  شرکت ملی گاز است بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما در این راستا در دولت سیزدهم خدمت رسانی به استان‌های محروم است. 

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه اولویت ما تامین گاز بخش خانگی بعد از نیروگاه وصنعت است افزود: باید استان ها نگاه ملی در مصرف و مدیریت گاز داشته باشند.

چگینی با اشاره به وجود ۲۱ پالایشگاه برای تامین گاز کشور گفت: ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال فشار بالا و ۴۲۶هزار کیلومتر شبکه گاز شهری و روستایی داریم. 

وی تاکید کرد: ۹۸ درصد شهرها و ۸۵ درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند که تا پایان سال جاری این رقم به ۸۸ درصد هم خواهد رسید.

چگینی تصریح کرد: در بحران سرمای سال گذشته روزانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز به خطوط تزریق شد که ۳۰۰ میلیون متر مکعب با ترازی در تولید گاز کشور وجود داشت. 

وی بیان کرد: خط انتقال ۳۰ اینچ تربت حیدریه به دیزباد به طول ۶۵ کیلومتر از طرح های مهم در دست اقدام بود که در پایداری شبکه گاز شمال شرق کشور بسیار موثر وکمک کننده است که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز