خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

تدوین ۲۳ طرح تحول زیرساختی برای استان/ در خراسان رضوی دچار فقر زیرساختی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۴۴۴

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در شرق کشور و بخصوص خراسان رضوی دچار فقر زیرساختی هستیم، گفت: بر همین اساس برای این استان ۲۳ طرح تحول با ۴۰ پروژه تعریف و تدوین شده که مهم‌ترین آن پروژه خط ۱۱ انتقال و گازرسانی به ۲۰۰ روستای خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یعقوبعلی نظری در مراسم بهره برداری از خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه اظهار کرد: متاسفانه در شرق کشور و استان خراسان رضوی از فقر جدی زیر ساخت‌ها برای فعال سازی دیگر عرصه‌ها برخوردار هستیم که این زیرساخت‌ها شامل جاده و ریل و آب و برق و گاز است و متاسفانه مشکلاتی است که طی سالیان متمادی انباشته شده‌ است.

وی تصریح کرد: سال گذشته‌ این کمبود را در حوزه گازرسانی شاهد بودیم و اتفاقات تربت جام همان تهدید را به فرصت تبدیل کرد و با همت وزارت نفت از آن عبور کردیم اما مشکل اصلی همچنان باقی است.

نظری گفت: با اجرای این پروژه و ایجاد شبکه‌ها و خطوط تکمیلی پاسخگوی مصارف خانگی و صنعتی خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی از انتقال فراوردهای سوختی به صورت حمل و نقل انتقاد کرد و گفت: تقریبا ۲ هزار کیلومتر با مناطق جنوب فاصله داریم و می‌خواهیم نیازمندی خود را با حمل و نقل تامین کنیم و این جای سئوال دارد و متاسفانه سال گذشته در دو مقطع به دلیل نرسیدن سوخت لازم با تعطیلی صنایع مواجه بودیم که در معرض خطر جدی قرار گرفتیم.

محسن زنگنه نماینده مردم منطقه تربت حیدریه نیز اظهار داشت: برای بودجه، فروش حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت پیش بینی کردیم که از رقم یک میلیون ۶۰۰ هزار عبور کردیم که به رغم تحریم‌ها و بدون برحام این مهم رقم خورده‌ است.

زنگنه افزود: در ابتدای دولت سیزدهم با بحران قطع گاز از سمت ترکمنستان و اختلافات مالی روبرو شدیم که حدود دو میلیارد دلار جریمه شده‌ بودیم که آن بحث مالی برطرف و مقدمات واردات گاز از ترکمنستان هم فراهم شده‌ است.

وی بیان کرد: بعد اختلاف ترکمنستان و ایران بسیاری از پیمانکاران و کسانی که کالا به ترکمنستان ارسال می‌کردند حدود ۴۰ میلیون یورو از ترکمنستان طلبکار شدند و بیش از چند سال پرداخت این بدهی طول کشید.

زنگنه گفت: نخستین اقدام معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی گاز ایران که خراسان رضوی از آن بهره مند شد بخش عمده‌ای از این مبلغ را به شرکت‌ها و پیمانکاران عودت و تسویه کردند.

این نماینده مجلس در خصوص بهره مندی صنایع از خط انتقال گاز دیزباد گفت: علاوه بر چهار کارخانه فولاد در منطقه و سنگان خواف، نیروگاه سیکل ترکیبی راشد از این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

وی به فعالیت‌های واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: ۱۷ واحد فعال در شهرک صنعتی داریم که از سال ۹۹ تاکنون پنج واحد راکد احیا شده و تحولی در شهرک صنعتی شماره یک ایجاد شده‌ است.

زنگنه گفت: همچنین در شهرک صنعتی شماره دو که دو واحد تولیدی فعال داشتیم امروز ۱۰ واحد تولیدی فعال و یک واحد راکد احیا و ۴۰ زمین واگذار و احد تولیدی در حال ساخت و تجهیز ماشین آلات هستند.۱۵ واحد تولیدی در حال ساخت و تجهیز ماشین آلات هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز