خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

پالایشگاه شازند در تلاش برای تولید کُک سوزنی و حذف مازوت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۴۹۰

مدیرعامل پالایشگاه شازند از تلاش این مجموعه به منظور صفر شدن تولید مازوت و تولید کُک سوزنی خبر داد و گفت: پالایشگاه شازند در صدد تولید کُک سوزنی به جای مازوت است. در حال حاضر این ماده با ارزش به صورت کامل وارد کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجید رجبی افزود: یکی از برنامه‌هایی که این واحد صنعتی در دستور کار خود دارد، این است که تولید مازوت را به صفر برساند و تولید یک ماده با ارزش و مورد نیاز کشور را به جای آن انجام دهد.

وی ادامه داد: مازوت تولیدی پالایشگاه تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌شود و با توجه به نیاز کشور در اختیار صنایع و نیروگاه‌ها قرار می‌گیرد. البته هنوز مازوت به استاندارد کامل نرسیده است و پالایشگاه درخصوص ارتقای کیفیت این محصول و رسیدن به استاندارد کامل، برنامه هایی را مدنظر دارد.

مدیرعامل پالایشگاه شازند اظهار داشت: گاهی سطح استاندارد ممکن است مورد قبول نباشد و در لحظه نیز شاید امکان ارتقای استاندارد وجود نداشته باشد، اما امروز تمامی تولیدات این پالایشگاه از جمله بنزین، نفت سفید، LPG و گازوئیل در حد مطلوب و استاندارد است.

رجبی با اشاره به اینکه تولید کاتالیست RFCC به تازگی در این واحد صنعتی آغاز شده است، تصریح کرد: هدف از تولید این کاتالیست ارتقای کیفیت محصولات و کاهش تولید سوخت سنگین و مازوت است.

وی بیان داشت: تا پیش از این تولید سوخت سنگین 20 تا 25 درصد بود، اما امروز با استفاده از کاتالیست RFCC، تولید این محصولات به حدود 7 درصد رسیده است و به مصرف نیروگاه‌ها می‌رسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز