خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استان:

۱۸۰۰ واحد تولیدی یزد کمتر از توان ظرفیتی خود فعالیت می‌کنند/ شناسایی ۱۰۰ واحد راکد در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۵۸۵

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استان یزد با بیان اینکه سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی کم رنگ است گفت: هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی استان یزد در حال فعالیت با کمتر از ظرفیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مرتضی محمودی با بیان اینکه استان یزد با یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، بخش مهمی از تولید و اقتصاد کشور را برعهده دارد اظهار داشت: تولید ناخالص یزد حدود ۱۷۷ همت است و به نسبت جمعیت از میانگین کشوری این آمار بالاتر است.

وی با اشاره به تدوین سند یزدنوین بر پایه سند آمایش استان در ۱۵ محور افزود: محور جدیدی در حوزه خدمات برتر در حال بررسی است که به این سند افزوده شود و در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بررسی آن در حال انجام است.

محمودی با تاکید بر اینکه یزد می‌تواند قطب خدمات برتر کشور شود خاطرنشان کرد: سند دیگری که سال گذشته در یزد تدوین شد، سند تحولی یزد بهره‌ور است که به واسطه آن همایش ملی بهره‌وری را در استان یزد برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی کم رنگ است، یزد خود را متعهد کرده که از طریق بهره‌وری به رشد اقتصادی استان و کشور کمک کند و در این حوزه با جدیت در حال حرکت است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استان یزد افزود: تقریبا یک هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی استان یزد در حال فعالیت با کمتر از ظرفیت هستند که اگر این واحدها با تمام ظرفیت مشغول به فعالیت شوند اتفاق بزرگی در کشور رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: نزدیک به ۱۰۰ واحد راکد در استان یزد شناسایی شدند گفت: سال گذشته ۷۰ واحد راکد با حمایت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه استان وارد چرخه شدند و امسال هم برنامه داریم حداقل به همین تعداد از کل واحدهای راکد باقی‌مانده را فعال کنیم.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استان یزد خاطرنشان کرد: حدود دو هزار واحد تولیدی نیمه تمام هم در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی یزد وجود دارد که در صورت تامین مالی و راه‌اندازی این واحدها، قطعا بخش مهمی از مشکلات در حوزه تولید و اشتغال استان و کشور رفع می‌شود.

محمودی بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که صمت یزد با آن روبرو است، تامین مالی از بازار سرمایه است که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد آن را امیدواریم امسال اتفاق بیفتد و بتوانیم به این وسیله، نیاز مالی صنایع و تولیدی‌های یزد را رفع کنیم.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استان یزد افزود: واقعا دیگر امیدی به سیستم بانکی برای تامین نیاز مالی بالغ بر ۲۵۰ تا ۳۰۰ همتی استان نداریم و بانک‌های ما اصلا چنین منابعی ندارند که بخواهند اقدام به تامین این نیاز در استان کنند و حتما باید تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز