خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا کاشان خبر داد؛

ترمیم کیفیت پایین آب شرب کاشان از طریق اختلاط با آب زاینده رود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۶۴۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان وآران و بیدگل گفت: اگر آب مصرفی کاشان با آب زاینده رود آمیخته نشود، آب منطقه به هیچ وجه قابل مصرف نخواهد بود.

به گزارش ایلنا از کاشان، محمد رضا اسدی در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب انجام شد تاکید کرد: سال گذشته دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل و ۱۲ شهر و ۷۰ روستا بیش از ۳۹ میلیون متر مکعب آب مصرف کردند.

وی افزود: بیش از  ۹۱ درصد از مجموع آب مصرفی در مناطق شهری و ۹ درصد آن را روستاییان استفاده کردند.

مدیرعامل شرکت آبفا کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: با وجود افزایش ۲ درجه‌ایی هوا در کشور و میزان آب مصرفی ممکن است به سمت جیره بندی آب حرکت کنیم؛ موضوعی که در حال حاضر فقط در دو روستا انجام می‌شود.

اسدی با بیان اینکه برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی باعث سرعت در فرونشست زمین و تخریب منازل مسکونی شده است خاطرنشان کرد: اگر آب مصرفی کاشان با آب زاینده رود مخلوط نشود به هیچ عنوان قابل مصرف نخواهد بود.

وی ضمن اشاره به هزینه‌های سنگین نوسازی شبکه‌های قدیمی که در حال حاضر متری ۶۰۰ هزار تومان است یادآور شد: سال گذشته برای جلوگیری از هدر رفت و پرتی آب حدود ۴۱ کیلومتر شبکه فرسوده شهری و روستایی نوسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل افزود: ۱۸۵هزار اشتراک در منطقه وجود دارد که ۲۵هزار اشتراک آن را روستاییان تشکیل داده و الگوی مصرف در مناطق شهری و روستایی   ۱۲ مترمکعب است.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز