خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر گلمکان مطرح کرد؛

گردشگران از برخوردهای احساسی با سگ‌های بلاصاحب بپرهیزند / در مدیریت پسماند ضعیف عمل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۹۴۳

عضو شورای شهر گلمکان خراسان رضوی از گردشگران و مسافران خواست از برخورد های احساسی با سگ های بلا صاحب خودداری کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا ضمیری افزود: برخورد های احساسی و غذا رسانی به سگ‌های بلاصاحب مهمترین چالش جدی در کنترل جمعیت سگ‌ها است.

وی ادامه داد: این غذا رسانی در مناطق گردشگری گلمکان منجر به افزایش جمعیت سگ‌ها شده و مشکلاتی برای شهروندان بوجود می‌آورد.

عضو شورای شهر گلمکان تاکید کرد: مسئولان بهداشتی بارها اعلام کردند که با تغذیه دستی سگ‌های بلاصاحب به نوعی در نظام طبیعت دست می‌بریم.

وی افزود: گردشگران و مسافران بدانند زمانی که ما به حیات وحش غذا رسانی می‌کنیم باید بدانیم که شعاع خطر را با این کار کم می‌کنیم و این کار ترس‌شان  را از انسان می‌کاهد.

ضمیری افزود: کارشناسان معتقدند که حیوانات غریزه‌ای دارند که وقتی احساس امنیت کنند و غذای شان هم فراهم باشد بیشتر تولید مثل می‌کنند و ادامه این روند مطلوب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر گلمکان از جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در گلمکان ابراز رضایت کرد و ادامه داد: جمع آوری این سگ‌ها برای شهرداری هزینه‌بر است اما ادامه می‌یابد.

نماینده شهرستان گلمکان در شورای استان خراسان رضوی افزود: برای جلوگیری از افزایش سگ‌ها و گربه‌ها به مدیریت پسماند‌ها و رعایت بسته بندی صحیح زباله‌ها و پسماندها نیاز است. زباله‌ها باید حتما مدیریت شود تا در اختیار این حیوانات قرار نگیرد کاری که در کشور‌های پیشرفته اتفاق می‌افتد.

به گفته وی در مدیریت پسماند ضعیف عمل شده از این رو شاهد هستیم همواره در کوچه و خیابان غذای زیادی در اختیار حیواناتی از این دست قرار می گیرد.

گلمکان در ۴۵ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز