خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تکمیل ۱۲۶ پروژه حوزه بهداشت، ٨٠٠ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۱۹۰

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای تکمیل ۱۲۶ پروژه حوزه بهداشت در فارس، ٨٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایلنا، سید ابوالفضل هاشمی‌اصل سه‌شنبه ۶ تیرماه در یک کنفرانس خبری  افزود: در حوزه درمان، سال ۱۴۰۰ از ۷۲ پروژه تعریف و اجرایی شده، ۱۳ پروژه فعال بود، حال اینکه اکنون همه پروژه‌ها فعال است و تا پایان امسال هم ۳۵ پروژه در این بخش به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با تکمیل بیمارستان‌های در دست ساخت، تا پایان امسال مجموعا ٧٤٠ تخت به مجموع تخت‌های مراکز درمانی شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در فارس اضافه خواهد شد.

هاشمی‌اصل با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۰۰ عضو هیئت علمی، ۳۴ هزار کارمند و ۱۱ هزار دانشجو، در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و اداری دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور دارند، گفت: در شیراز و شهرستان‌های تحت نظارت این دانشگاه ۶۸ بیمارستان دولتی فعال است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۶۰ مرکز تحقیقاتی، ۱۶ دانشکده و ٣٣ شبکه بهداشت و درمان زیرمجموعه این دانشگاه است، گفت: دی ماه ۱۴۰۰ در حوزه بهداشت ۱۷۶ پروژه عمرانی وجود داشت که تنها ٣١ پروژه، معادل ١٧ درصد، این تعداد فعال بود و خوشبختانه تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۵ پروژه تکمیل و تجهیز شد. هاشمی‌اصل خاطرنشان کرد: اکنون ١٢٦ پروژه با پیشرفت فیزیکی بین ٢٠ تا ٨٥ درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی شیر در حال اجرا و احداث است و امیدوار هستیم که تا پایان امسال، بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها تکمیل شده و بهره‌برداری برسد.

وی، اختصاص بخشی از درآمد صنایع و معادن به حوزه سلامت را مسئولیت اجتماعی این بخش دانست و در عین حال اضافه کرد که بسیاری از صنایع و معادن و شرکت‌های فعال، شانه از زیر بار این مسئولیت و وظیفه مهم خالی کرده‌اند.

هاشمی اصل با بیان اینکه در شهرستان‌ها با مشکلات کمتری در خصوص تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم، گفت: ١٥ بیمارستان دولتی در شهرستان شیراز ذیل دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارد که تنها ٢ مورد آن جدید التاسیس بوده و مابقی نیازمند بهسازی است.

او خاطرنشان کرد: سال گذشته ساخت دو بیمارستان "حضرت محمد رسول‌الله" در بلوار مهندسین و "صدیقه طاهره" در کمیل آباد شیراز، وارد فاز اجرایی شده است.

هاشمی‌اصل گفت: بیمارستان‌های، ۲۸۹ تخت‌خوابی اعصاب و روان صدرا، ۱۶۰ تخت خوابی داراب، ۶۴ تخت خوابی ارسنجان، ۶۴ تخت خوابی مصیری و ۱۶۰ تخت خوابی مرودشت نیز تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد و با تکمیل آنها مجموعا ۷۴۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های مراکز درمانی زیر مجموعه علوم پزشکی شیراز در فارس اضافه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در حوزه آموزش نیز ٥ پروژه با میانگین پیشرفت ۴۶ درصد وجود دارد که مقرر شده تا پایان امسال عملیات اجرایی آنها کامل شود؛ دانشکده تغذیه در سایت صدرا، مرکز جامع آزمون‌ها، دانشکده پیراپزشکی ارسنجان و بازسازی ساختمان شماره یک دانشکده پزشکی شیراز، بخشی از این پروژه‌ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه پژوهش نیز یک مرکز پژوهشی و تحقیقاتی جامع سرطان جنب بیمارستان حافظ شیراز در دست اجرا داریم. اتاق تمیز حوزه پژوهشی دانشگاه هم سال گذشته افتتاح شد.

هاشمی‌اصل با بیان اینکه در حوزه دانشجویی هم خوابگاه دانشجویی آباده سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: ساخت خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از اسفندماه سال گذشته در زمینی به متراژ ۸۰۰۰ مترمربع آغاز شد و امیدواریم تا پایان خردادماه سال آینده به ظرفیت ٨٥ واحد به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز