خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

طرح مطالعه تله کابین گرگان در دست بررسی است / برای تکمیل فازل اول شهربازی گرگان ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۲۶۳

شهردار گرگان گفت: طرح مطالعه تله کابین گرگان درحال بررسی است و اگر این طرح بیش از ۵ هکتار باشد اجرای آن باطل می‌شود.

سید محمد رضا سیدالنگی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: برای تکمیل فاز نخست شهربازی گرگان ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در چند وقت اخیر با چندین سرمایه گذار صحبت کردیم و بزودی به نتایجی خواهیم رسید. در حال حاضر شهرداری گرگان به صورت ماهانه بیش از ۲۰ میلیارد برای تکمیل فاز اول شهربازی تومان هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری گرگان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان طرح پنجشنبه‌های گردشگری برنامه‌ریزی کرده و در این روز شهروندان می‌توانند به صورت رایگان از اتوبوس‌های شهری استفاده و از موزه‌ها و بافت تاریخی بازدید کنند. شهرداری پیگیر تهیه اوتوبوس گردشگری برای شهر گرگان است.

وی بیان کرد: بناهای شاخصی همچون خانه‌های شیرنگی، تقوی، شعرباف، خراسانی، مفیدیان، کبیر، سرای باقری‌ها و امامزاده نور در محلات سرچشمه، دوشنبه‌ای، دربنو و... از بافت‌های تاریخی ثبت شده است. اگر می‌خواهیم سهم گردشگری در اقتصاد ایران  به ویژه استان گلستان بیشتر شود باید به تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری در گرگان توجه شود.

وی افزود: شهرداری گرگان پروژه‌های برای توسعه شهر در حال احداث دارد که این پروژه‌ها شامل تکمیل پارک بانوان با اعتبار ۴ میلیارد تومان، احیای بافت تاریخی در خیایان آفتاب ۱۵، راه اندازی کافه بانون در میدان مازندران، نصب دوربین شهری برای ترافیک با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان، راه اندازی کافه دختران درکوی ایرانمهر، طرح تپه تاریخی قعله خندان  و... از اقدمات شهرداری است.

وی خاطر نشان کرد: طرح مطالعه تله کابین گرگان در حال بررسی است و اگر طرح  تله کابین بیش از ۵ هکتار باشد اجرای ان باطل می‌شود.گرگان می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود که باید زیرساخت هایی برای رونق صنعت توریسم فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز