خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

شاهد رشد مصرف مواد مخدر بین بانوان قزوینی هستیم / مصرف بالای سیگار در بین دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۰۴۳

کارشناس حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان قزوین با بیان اینکه میزان مصرف مواد مخدر در بین آقایان بیشتر است، گفت: با وجود اینکه آقایان آمار بالاتر را به خود اختصاص داده‌اند، در سال‌های اخیر با آمار رو به رشد مواد مخدر در بین بانوان استان مواجه هستیم و باتوجه به نقش مهم و محوری بانوان در خانواده و جامعه باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

حسن خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت مصرف مواد مخدر در استان گفت: بیشتر گروه‌های سنی درگیر اعتیاد بین ۲۵ تا 50 سال هستند و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این راستا اقدامات پیشگیرانه انجام می‌دهد.

این کارشناس حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان قزوین ادامه داد: در هفته مقابله با مصرف مواد مخدر که به تازگی پشت سرگذاشته شده، برنامه‌های مختلفی در  راستای آسیب شناسی، پیشگیری و آگاهی بخشی انجام شد و از ظرفیت‌های نخبگان، سمن‌ها و جریان سازی رسانه‌ای استفاده شد.

وی عنوان کرد: دانشجویان، دانش‌آموزان و جوانان در معرض خطر قرار دارند و گرایش و مصرف مواد در این گروه‌ها با سیگار و گل آغاز می‌شود و باتوجه به باورهای غلطی که در این حوزه وجود دارد، باید تمام تلاش برای پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های آموزشی، آگاه سازی و توانمندسازی صورت گیرد.

این کارشناس ادامه داد: در راستای آگاهی بخشی و توانمندسازی طرح یاری‌گران زندگی برای دانش‌آموزان و دانشجویان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به روند افزایشی مصرف مواد مخدر در سطح کشور و استان بیان کرد: با هجمه بزرگی در این حوزه مواجه هستیم و محیط‌های آموزشی، کارگری و محلات در معرض آسیب قرار دارند و این موضوع اهمیت آگاه سازی و پیشگیری را دوچندان می‌کند.

خدابنده اظهار کرد: آمار مصرف مخدر در مدارس استان بسیار پایین است؛ باوجود این، همین میزان را هم نباید داشته باشیم، البته میزان مصرف سیگار در مدارس بالا است.

وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های امنیتی و اجتماعی در کنار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد فعال هستند اما نیاز داریم در حوزه اقتصاد، بازار کار جوانان و اوقات فراغت بیشتر برنامه ریزی شود، در واقع در این راه به همراهی همه نهادها نیاز داریم.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز