خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان:

سوئیت سمفونی قزوین در حوزه هنری تولید شد/ قزوین فاقد سالن مناسب برای رونمایی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۲۷۶

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: شاهد تولید سوئیت سمفونی قزوین توسط حوزه هنری استان هستیم اما برای رونمایی از این اثر بزرگ و مهم سالن مناسبی در استان نداریم و به اجبار باید در تالار وحدت رونمایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا امامقلی در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات حوزه هنری استان گفت: در سال گذشته هشت اثر آفرینش‌های هنری تولید شده و دو دوره جستار نویسی برگزار شد که به تولید سه جستار منجر شد و یکی از آن‌ها در انتشارات جام جم به چاپ رسید

رئیس حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: در نتیجه جشنواره از سربازی بگو یک شعر و یک داستان تولید شد که بزودی با حضور سربازان وظیفه استان رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۵ اثر در حوزه ادبیات پایداری تولید شد و یک دوره ادبیات پایداری هم برگزار شد و این بخش در حوزه هنری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: تولید شش فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای توسط هنرجویان مرکز رشد، یک مستند کوتاه و چهار مستند نیه بلند از دیگر تولیدات حوزه هنری بود که یکی از آن‌ها مورد استقبال ملی هم قرار گرفت که به تفاهم‌نامه با سازمان استخدامی منجر شد.

وی عنوان کرد: ۱۷ نمایشگاه هم در نگارخانه حوزه هنری برگزار شد، این نگارخانه یکی از فعال‌ترین نگارخانه‌های استان است که در آن آثار مختلفی به نمایش گذاشته می‌شود.

امامقلی اظهار کرد: در حوزه موسیقی شاهد تولید سوئیت سمفونی قزوین هستیم که یک اثر خاص به شمار می‌آید و تنها چند استان محدود دارای سوئیت سمفونی هستند؛ این اثر درحال حاضر در ارکستر ملی درحال بررسی است و امیدواریم در تالار وحدت از آن رونمایی کنیم، نکته قابل توجه این است که تمام شعرهای آن از شاعران قزوین انتخاب شده است.

وی بیان کرد: یکی از معضلات ما این است که ویترین مناسبی برای ارائه آثار تولید شده در حوزه هنری نداریم.

رئیس حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: پیشران پیشرفت بودن هنر از موار مهمی است که در حوزه هنری به آن توجه می‌شود، حوزه استان ادعا کرده می‌تواند آغاز کننده این مسیر باشد، در این دیدگاه هنر، آینده استان را به تصویر می‌کشد و پیشرفت هم باید تداعی بومی داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: بودجه ما با سایر دستگاه‌های هنری و فرهنگی فاصله کیلومتری دارد و سال گذشته سه میلیارد بودجه داشتیم که بیشتر آن برای حقوق پرسنل اختصاص دارد.

امامقلی با تاکید بر اهمیت آفرینش‌های ادبی گفت: سلول بنیادی حوزه هنری در آفرینش‌های ادبی تکثیر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز