خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد مطرح کرد؛

پروژه‌های سند یزد نوین باید در صدر اولویت‌ها قرار گیرد / صیانت از محیط زیست از اولویت‌های مهم استان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۶۹۳

استاندار یزد صیانت از محیط زیست را از اولویت‌های مهم مدیریت ارشد استان دانست و گفت: پروژه‌های سند یزد نوین باید در صدر اولویت‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان سند یزد نوین را برنامه‌ای راهبردی و حیاتی برای استان دانست و اظهار داشت: در این مرکز راهبردها و پروژه‌ها، مبتنی بر واقعیت‌ها و آرمان‌ها و با تمرکز بر سیاست‌های استانی و بالادستی تعریف و با ذی‌نفعان به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی در ادامه به برخی محورهای سند یزد نوین اشاره و تصریح کرد: پروژه‌های سند یزد نوین با مشارکت صاحب نظران و دستگاه‌های اجرایی تدوین و در قالب برنامه زمان بندی پیگیری و اجرایی می شود.

فاطمی «انعطاف پذیری و قابلیت ویرایش» را ویژگی مهم برنامه‌های سند یزد نوین عنوان و خاطرنشان کرد: محورهای این سند باید در سطوح مختلف و با گروه‌های کارشناسی در حوزه‌ها گوناگون به اشتراک گذاشته شده و نقایص احتمالی آن برطرف شود.

استاندار یزد اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های استان موظف به پاسخگویی و تعامل با مسئولین پیگیری برنامه تحولی «یزد نوین» برای اجرای بهتر پروژه‌ها هستند.

فاطمی با تاکید بر تدوین برنامه‌ها و پروژه‌های استان، مبتنی بر روح دینی و سبک زندگی ایرانی_اسلامی افزود: یکی از اقدامات مورد پیگیری جهت تبیین سند یزد نوین، باید تهیه و پخش برنامه‌ای با محوریت موضوعات و ریز پروژه‌های این سند تحولی باشد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش مجموعه اعتبارات عمرانی و جاری استان در سال ۱۴۰۲ را به ترتیب ۱۵۰۰ و ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان و گفت: توزیع اعتبارات با رویکرد تکمیل پروژه های سفر رئیس جمهور به استان، پروژه های زیرساختی و پروژه های اولویت‌دار با پیشرفت فیزیکی بالا انجام می‌شود.

استاندار یزد با تاکید بر عزم جدی استان در برقراری عدالت و توازن منطقه‌ای و نگاه ویژه به شهرستان‌های کمتر برخوردار در توزیع اعتبارات، یادآور شد: مدیران استان برای جذب کامل و عدم برگشت اعتبارات، بیش از پیش تلاش کنند.

 وی با بیان اینکه روح حاکم بر تصمیمات هر حوزه باید فرهنگی و محیط زیستی باشد گفت: یکی از اقدامات مهم انجام شده در این راستا ممنوعیت بارگذاری صنایع آلاینده جدید در محور مهریز_عقدا جهت حفظ سلامت مردم بوده است.

فاطمی ادامه داد: صیانت از محیط زیست؛ همواره یکی از اولویت های اساسی مدیریت ارشد استان بوده و توسعه صنعتی، فرع بر این موضوع است.

استاندار یزد «فناوری» را حلقه اتصال محیط زیست و صنعت خواند و تصریح کرد: با پیوند بین علم و صنعت و به تبع آن بروز رسانی تجهیزات و استفاده از تکنولوژی های جدید می توان دغدغه های این حوزه را به حداقل ممکن رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز