خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

برخی هنوز هم ثبت جهانی یزد را تهدید می‌دانند / لزوم بازخوانی دوباره ثبت جهانی یزد بین اقشار مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۰۴۷

استاندار یزد با بیان اینکه هنوز گفتمان واحدی در مورد ثبت جهانی یزد وجود ندارد گفت: متاسفانه برخی افراد ثبت جهانی یزد را تهدید می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد راهبردی شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه هنوز برخی از افراد این ثبت را به عنوان استحاله فرهنگی مطرح می‌کنند اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد در حوزه آموزش، تبیین و تبلیغ ثبت جهانی یزد کوتاهی شده است.

وی ادامه داد: به طور حتم باید گفت‌وگوی نخبگانی بین بخش‌های مختلف شکل گیرد و ارزش‌های این ثبت جهانی بیان شود.

استاندار یزد اضافه کرد: طرح مباحث و بازخوانی دوباره ثبت جهانی یزد در سطح نخبگانی و بین اقشار مختلف ضرورت دارد تا تصویری مشترک و هماهنگ نسبت به ظرفیت بزرگی که برای استان به وجود آمده، بیان شود.

فاطمی بیان داشت: باید از ظرفیت ثبت جهانی یزد در راستای فرهنگ، اقتصاد و احیای بافت تاریخی استفاده شود و این ظرفیت عظیم به درستی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت ساکنان بافت تاریخی یزد باید در دستور کار باشد و از آن به ویژه در تامین امنیت و ترافیک این بافت استفاده شود؛ برخی از اتفاق‌هایی که در بافت تاریخی یزد صورت می گیرد زیبنده و قابل قبول نیست.

استاندار یزد با اشاره به اینکه یکی از ضرورت‌های عمده استان، توجه به بافت تاریخی یزد و بهره‌گیری از این توانمندی در راستای توسعه گردشگری است عنوان کرد: بخش گردشگری استان به‌عنوان یک مجموعه پاک و در عین‌ حال دارای ظرفیت بالا برای اشتغال افراد فارغ‌التحصیل، سهم بالایی در رشد اقتصادی استان دارد.

بیش از ۳۰۰ واحد در بافت تاریخی در حال مرمت است

احمد آخوندی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز با اشاره به برنامه‌های این دستگاه در بهبود وضعیت بافت تاریخی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ واحد در بافت تاریخی در حال مرمت است و با توجه به پیگیری استان یزد وام مرمت نیز در شورای میراث کشور مصوب شد و کمک بزرگی به بافت تاریخی یزد خواهد شد.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف خانه‌های رها شده نیز در دستور کار قرار دارد و اداره کل اوقاف و دادگستری با همکاری کانون وکلای دادگستری یزد در حال تهیه موارد قانونی هستند تا برای این خانه‌ها نیز تعیین تکلیف صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز