خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد گیاهان دارویی استان مطرح شد؛

کشت برنج در برخی مناطق فارس به سرعت ممنوع شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۱۸۰

استاندار فارس، با اشاره به ضرورت جلوگیری از هدررفت منابع آب‌های تجدید ناپذیر و آبهای زیرزمینی به ویژه در حوزه کشاورزی گفت: انتظار است که بحث تغییر الگوی کشت در استان با جدیت بیشتری از سوی متولیان امر دنبال شود.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در جلسه ستاد گیاهان دارویی استان افزود: به رغم بارندگی‌های نسبتا خوبی که در یکی ۲ سال اخیر در استان داشته‌ایم اما در برخی نقاط استان از جمله شیراز کمبود آب همچنان احساس می‌شود و مشکلاتی را برای مردم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در همین شرایط در برخی نقاط استان شاهد هستیم که هنوز برخی محصولات پرآب بر مانند برنج توسط کشاورزان کاشت می‌شود و شیوه آبیاری قرقآبی همچنان ادامه دارد.

ایمانیه اظهار کرد: با توجه به وضعیت آبی استان ضرورت دارد که کشت برنج در برخی مناطق به سرعت ممنوع شود.

استاندار فارس گفت: در مقابل و برای جلوگیری از وارد آمدن ضرر و زیان به کشاورزان، باید کشت‌های جایگزین که آب بر اما دارای ارزش افزوده بالا را به آنها معرفی کنیم.

وی افزود: گیاهان دارویی با توجه به ارزش افزوده و سودی که برای کشاورز می‌تواند داشته باشد جایگزین مناسبی برای کشت برنج و دیگر محصولات پرآب بر است و در کنار این اگر قرارداد خرید محصولات هم با کشاورزان منعقد شود قطعا استقبال خواهند کرد.

استاندار فارس، از دستگاه‌های متولی استان خواست که که به بحث کشت های جایگزین با جدیت بیشتری ورود کرده و مشخص کنند که چه محصولی جایگزین چه محصولی شود، کدام محصول مصرف آب کمتری دارد و کدام محصول دارای ارزش افزوده و سود بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز