خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش از ۹۷ هزار بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۳۶۹

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت: بیش از ۹۷ هزار بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هستند.

محمدرضا عسگریان در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار کرد: ۱۲ شهرستان در استان داریم که تا کنون ۹۷ هزار و ۷۳۱ نفر بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داریم.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، ۸۱۸۲ نفر بیمه شده و در سال ۱۴۰۱، ۱۰ هزار و ۷۲۳ نفر تا الان بیمه شده داریم.

وی بیان کرد: ما برای خدمت خودمان هدف تعریف کردیم که تا تیرماه ۱۴۰۲ به اندازه ۱۴ سالی که صندوق راه اندازی شده بیمه شده داشته باشیم که تاکنون ۵۱ درصد آن انجام شده است.

عسگریان گفت: تاکنون ۲۵ درصد جامعه عشایری لرستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان تصریح کرد: ما در کل کشور ۲۲ هزار فقره تسهیلات وام قرض‌الحسنه به مستمری بگیرهای کشاورزان، روستایی و عشایر پرداخت کرده‌ایم که ۳۶۵ فقره سهمیه لرستان بود که برای دریافت آن نیازی به مراجعه به بانک، آوردن صفته و وثیقه نبود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیئت وزیران طبق ماده ۲۱ حمایت از خانواده آیین‌نامه اجرایی بیمه مادران غیرشاغل خانه‌دار دارای سه فرزند در مناطق روستایی و عشایری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که می‌توانند از این خدمت استفاده کنند و به ازای هر فرزندی که برای آن‌ها به دنیا می‌آید دو سال به سنوات بیمه‌ای آن‌ها اضافه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز