خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

شاخص‌های فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی تغییر می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۴۲۰

وزیر ارشاد با بیان اینکه به دنبال تغییر شاخص‌های فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی هستیم گفت: هنرمندان فعال در ماه‌های اخیر توسط عده‌ای تهدید و مورد حمله فیزیکی قرار می‌گرفتند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد مهدی اسماعیلی در جریان سفر به استان گیلان و در دیدار با نماینده ولی فقیه با بیان اینکه عده‌ای در ماه‌های اخیر از انجام اقدامات فرهنگی ممانعت می‌کردند اظهار کرد: هنرمندان فعال در ماه‌های اخیر توسط عده‌ای تهدید می‌شدند و مورد حمله فیزیکی قرار می‌گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با وجود تمامی فشارها و تهدیدها بهترین بهار فرهنگ و هنر را در سه ماه اخیر داشتیم افزود: بیش از ۷ میلیون بازدید از نمایشگاه کتاب، رکورد زدن بیننده برای مجموعه‌های هنری و نمایشی و حضور مردم برای دیدن آثار هنری و نمایش‌ها دشمن را عصبانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت فضای نشاط و امید در جامعه زنده نگه داشته شد تصریح کرد: هدف ما حرکت به سمت ترویج ارزش‌های انقلابی و دینی است و در همین راستا یک کار هنری با عنوان خط شکنان برای شهدای خط شکن ساخته شد و به قدری حماسی بود که مخاطبان با اشک آن را می‌دیدند.

اسماعیلی افزود: مأموریت ما ایجاد نشاط در جامعه و رونق فضای هنری است به گونه‌ای که کمترین خراشی به ارزش‌ها وارد نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در قانون بودجه برای ایجاد سبدهای مهندسی فرهنگی در استان‌ها بودجه گرفتیم و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد گفت: دولت سیزدهم در استان‌ها برای اولین بار بندی در بودجه آورده که شرکت‌های دولتی بزرگ موظف هستند یک درصد درآمد خود را در حوزه فرهنگی و هنری هزینه کنند که انقلاب جدیدی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه نظارت و حمایت برای آثار فرهنگی هنری را بر عهده دارد بیان کرد: تصمیم داریم که در ایام عید به ویژه ایام منتسب به پیامبر اسلام فضای شادی و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم و برنامه ریزی برای این منظور در حال انجام است.

اسماعیلی ادامه داد: به دنبال تغییر شاخص‌های فرهنگی به سمت الگوهای اسلامی و بومی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز