خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد؛

فست فودی‌های شیراز در مرز ورشکستگی/ فلافل و سمبوسه پر طرفدار شدند/ از ابتدای سال 150فست فودی به شغل‌های دیگر روی آورده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۷۴۳

مشتریان رستوران‌ها و فست فودهای شیراز به دلیل گرانی‌ها و افزایش قیمت هر روز کم و کم تر می‌شوند و به همین دلیل تعدادی از آنها مجبور شده‌اند به شغل دیگری روی بیاورند.

به گزارش ایلنا، با افزایش چشمگیر قیمت اقلام در بازار؛ گرانی پای خود را در همه صنف‌ها باز کرده است و مردم بجز مقایسه قیمت کالا کاری از دست‌شان بر نمی‌آید. خانواده‌ها تعطیلات آخر هفته را با گرانی به پایان می‌رسانند تا جایی که یک وعده شام ساده در فست فودی‌ها جیب افراد را خالی می‌کند.

با بررسی برخی فست فودهای سطح شهر بعضا تغییرات 100 درصدی هزینه‌ها نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود. وضعیت رستوران‌های سنتی هم دست کمی از فست فودی‌ها ندارد و با سری به رستوران‌هایی که غذای سنتی و ایرانی ارائه می‌کنند متوجه می‌شویم این رستوران‌ها هم با تغییر قیمت و کمبود مشتری مواجه شده‌اند.

کمر فست فودهای شیراز زیر بار گرانی شکسته است

رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها و گرانی روز به روز مواد اولیه ساندویچ و فست فود سبب شده تا مغازه داران و ساندویچی‌ها در شرایط سختی قرار گیرند، می‌گوید: وضعیت مغازه داران ساندویچی و فست فودهای شهر شیراز مناسب نیست.

محمدرضا احمدپناه با اشاره به اینکه گرانی‌ها باعث شده تا توانایی و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یابد، می‌افزاید: در شرایط فعلی اکثر مغازه‌های فست فود و ساندویچی‌های سطح شهر  در حال ورشکستگی هستند.

وی با بیان اینکه کمر فست فودها در شیراز زیر بار گرانی شکسته شده است، ادامه می‌دهد: اگر چه شیراز رتبه نخست تعداد فست فودها را میان کلان‌شهرها به خود اختصاص داده است اما ادامه وضعیت فعلی شرایط را روز به روز دشوارتر خواهد کرد.

رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز در ادامه با بیان اینکه قیمت تمام مواد اولیه فست فود و ساندویچ به شدت گران شده است، می‌افزاید: قیمت گوشت که در سه ماه گذشته کیلویی حدود 220 الی 230 هزار تومان بود به 400 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

احمدپناه در ادامه با اشاره به اینکه درآمدها و هزینه‌های اولیه فست فود و ساندویچی‌های سطح شهر شیراز با یکدیگر همخوانی ندارد، می‌گوید: در حال حاضر تعدادی انگشت شمار فست فود و ساندویچی در سطح شیراز دارای مشتری هستند.

فست فودی‌های شیراز در مرز ورشکستگی/ فلافل و سمبوسه پر طرفدار شدند/ از ابتدای سال 150فست فودی به شغل‌های دیگر روی آورده‌اند

1500 فست فود و ساندویچی شیراز و تعداد انگشت شمار مشتری

وی با بیان اینکه حدود 1500 مغازه فست فودو ساندویچی در سطح شهر شیراز وجود دارد، ادامه می‌دهد: از این تعداد تنها تعداد انگشت شمار مغازه‌های ساندویچی و فست فود در شیراز مشتری دارند.

رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز با اشاره به اینکه گرانی فست فود و ساندویچ و کاهش قدرت خرید باعث شده تا در حال حاضر مردم به خرید غذاهای ارزان قیمت مانند فلافل، سمبوسه، کتلت، سیب زمینی و .... رو آورند، ادامه می‌دهد: این در حالی است که قیمت این محصولات هم گران شده است و در این شرایط افراد خاص می‌توانند غذاهایی مانند پیتزا، استیک، کباب ترکی و ... خریداری کنند.

فست فودی‌های شیراز در مرز ورشکستگی/ فلافل و سمبوسه پر طرفدار شدند/ از ابتدای سال 150فست فودی به شغل‌های دیگر روی آورده‌اند

دخل و خرج ها با هم نمی‌خواند

احمدپناه در ادامه با بیان اینکه میزان اجاره بها مغازه‌ها بسیار گران شده است و در شرایط فعلی دیگر دخل و خرج ساندویچی‌ها و فست فود ها با هم نمی‌خواند می‌گوید: در حال حاضر هزینه خورد و خوراک پرسنل ساندویچی‌ها و فست فود به مراتب بیشتر از حقوق آنها است.

رئیس اتحادیه پیتزا فروشان و اغذیه شیراز با بیان اینکه تداوم گرانی‌ها سبب می‌شود تا تنها افراد خاص از خرید فست فود استقبال کنند، ادامه می‌دهد: متاسفانه ریزش شدیدی در ساندویچی‌ها و فست فودها وجود دارد و ادامه این گرانی‌ها روند تعطیلی و ورشکستگی ساندویچی‌ها را تسریع می‌بخشد.

احمدپناه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر از اوایل سال جاری تاکنون حدود 150 واحد صنفی ساندویچی و فست فود از این شغل  به مشاغل دیگر رو آورده‌اند، بیان می کند: حدود 2 هزار نفر پرسنل فست فود هم بیکار شده‌اند.

وی می‌گوید: افزایش هزینه‌های حق بیمه تامین اجتماعی هم باعث شده تا کارفرمایان نتوانند هزینه بیمه تامین اجتماعی نیروها را بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز