خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری گیلان؛

سرعت‌کاه‌های استان نیازمند اصلاح هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۲۲۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در سطح محورهای استان ۳۶۵۰ سرعت‌کاه داریم، بیان کرد: این سرعت‌کاه‌ها نیازمند اصلاح هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی نیک فهم، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان را مخالف ایجاد هرگونه مانع در سطح جاده دانست و اظهار کرد: نصب هرگونه سرعت‌کاه نیازمند یک فرمول مهندسی است که طول و عرض و ارتفاع آن را با توجه به نوع جاده مشخص می‌کند تا به خودرو فشار و ضربه وارد نشود.

وی با بیان اینکه نصب سرعت‌کاه معمولا در محورهای دارای آمار تصادفات فوتی افزایش می‌یابد، افزود: برای جلوگیری از تصادفات منجر به فوت اقدام به آرام سازی سرعت خودرو در جاده می‌کنیم که یکی از راه‌های آن نصب سرعت‌کاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، با اشاره به اهمیت رنگ بندی و نصب علائم هشداری برای سرعت‌کاه، گفت: برای احداث سرعت‌کاه در راه های اصلی و شریانی تابع مقررات شورای ترافیک استان هستیم، اما در محورهای فرعی و روستایی، شورای ترافیک شهرستان ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

نیک فهم با اشاره به تاکید پلیس راه مبنی بر نصب سرعت‌کاه در محورهای اصلی به ویژه نقاط پرحادثه ترافیکی، اضافه کرد: احداث سرعت‌کاه انتخاب بین بد و بدتر است، زیرا گاهی برای کنترل سرعت و کاهش تصادفات منجر به مرگ و میر حتما باید سرعتکاه احداث کنیم؛ البته امکان دارد که سرعت‌کاه مشکلاتی را برای خودرو ایجاد کند، اما اگر نباشد، ضرر بیشتری متوجه کاربران جاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح محورهای استان ۳۶۵۰ سرعت‌کاه داریم، بیان کرد: این سرعت‌کاه‌ها نیازمند اصلاح هستند.

مدیرکل راهداری گیلان با تصریح بر اینکه هیچ استانی مانند گیلان سرعت‌کاه ندارد، گفت: به یک برنامه زمانی خاص و اعتبار ویژه تامین آسفالت برای اصلاح سرعت‌کاه‌ها نیاز داریم؛ البته به زودی سرعت‌کاه‌های محور رشت – چابکسر بررسی و در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

نیک فهم، یکی دیگر از مشکلات ترافیکی را سرقت و مخدوش کردن علائم راهنمایی و رانندگی دانست و بیان کرد: متاسفانه ریشه برخی از مشکلات در سایر بخش‌ها است که نیازمند فرهنگ سازی است.

وی همچنین به هزینه بر بودن نصب و تجدید علائم راهنمایی و رانندگی به ویژه خط کشی محورها اشاره کرد و یادآور شد: گیلان ۶۰۰۰ کیلومتر راه آسفالته دارد و لذا برای خط کشی معمولی این حجم از راه، نیازمند بودجه نجومی هستیم.

مدیرکل راهداری گیلان، اقلیم و شرایط آب و هوایی گیلان را موجب کاهش عمر علائم ترافیکی دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری ۸۷۰ نقطه حادثه خیز در سطح کشور شناسایی و به روزرسانی شده و سهم گیلان ۱۶ نقطه است که تا پایان سال مالی جاری، کار مطالعات و عملیات رفع آن اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه ۹۷ نقطه حادثه خیز در سطح محورهای استان شناسایی شده است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۷ نقطه پرحادثه را برطرف کردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز