خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

همایش ملی بحران‌های زیست‌محیطی تالاب میقان اراک برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۵۲۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تالاب میقان اراک در سال‌های اخیر دچار برخی بحران‌های متعدد از جمله آتش‌سوزی و همچنین بیماری‌های نظیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شده است.

به گزارش ایلنا، یوسف یوسفی افزود: در این راستا همایش ملی بحران‌های زیست‌محیطی تالاب میقان اراک، 8 شهریور ماه سال جاری با رویکرد رفع چالش‌های زیست‌محیطی این تالاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فن‌آوران نوین و هوشمندسازی در بستر تالاب میقان، پایش، کنترل و کاهش آلودگی آب، هوا و خاک تالاب میقان، تنوع زیستی پوشش گیاهی و گردشگری پایدار تالاب میقان، مدیریت پسماند و پساب تالاب میقان و رسانه، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه تالاب میقان، محورهای این همایش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود راتا 31 مرداد ماه سال جاری به نشانی الکترونیکی http://pubilc.markazi@doe.ir ارسال کنند.

یوسفی تصریح کرد: مدت‌ها است بحث تالابی شدن شهر اراک مطرح است که نیاز است در این راستا شهرداری اراک اقدامات لازم را به صورت مشترک پیگیری کند. در کشور 2 شهر تالابی در اصفهان و بوشهر وجود دارد که امید است، اراک به عنوان سومین شهر تالابی انتخاب شود.

وی بیان داشت: امید است در سایه پیگیری‌های صورت گرفته، تالاب میقان هرچه زودتر در کنوانسیون رامسر به ثبت رسد. حق آبه تالاب میقان اراک توسط دانشگاه شیراز در حال مطالعه است که امید است به نتایج خوبی در این خصوص برسیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تأکید کرد: تالاب و مدیریت آن پیچیده و با بسیاری از پروژه‌های مجموعه‌های دولتی متفاوت است. ارزش تالاب‌ها 10 برابر جنگل‌ها است و باید در راستای حفظ و نگهداری تالاب‌ها اقدامات ویژه‌ای انجام داد.

یوسفی ابراز داشت: تالاب میقان اراک زیستگاه 140 گونه پرنده است و سالانه 53 گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می‌شود که مهمترین آنها دُرنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل و اردک سرسبز است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز