خبرگزاری کار ایران

نماینده تاکستان به ایلنا خبر داد؛

ارجاع استیضاح وزیر کشور به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس/ اقدامات خودسرانه برخی استانداران به ضرر دولت است/ مجلس با کسی تعارف ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۷۱۲

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی از ارجاع استیضاح وزیر کشور به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر داد‌.

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: استیضاح‌کنندگان همچنان مصمم به استیضاح وزیر کشور هستند و مسلم است که این استیضاح به نفع دولت و در جهت تقویت دولت است‌.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افرود: در بدنه وزارت کشور تعدادی از استانداران و معاونان عملیات خودسرانه‌ای انجام می‌دهند‌ که این با فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند " برای انجام بهتر امور روح تعامل، تعاون و سازگاری باید بر سه قوه حاکم باشد" مخالف است‌.

رحمانی اضافه کرد: پیرو درخواست‌های مکرر نمایندگان استیضاح‌کننده، بحث استیضاح هم‌اکنون به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارجاع شده و استیضاح‌کنندگان قطعا جلساتی در این خصوص خواهند داشت‌ اما من بعید می‌دانم وزیر کشور بتواند نمایندگان را قانع‌ کند مگر آنکه قبل از انتخابات تحولات اساسی در وزارت کشور ایجاد شود‌.

به گفته رحمانی، بحث استیضاح وزیر کشور پس از بررسی در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به صحن علنی ارجاع پیدا کرد، وزیر در صحن دفاعیات خود را بیان می‌کند و در نهایت تصمیم نهایی را کل نمایندگان مجلس اتخاذ می‌کنند‌.

وی تاکید کرد: همان مجلسی که ۲۷۰ رأی به وزیر کشور داد امروز به این نتیجه رسیده که وزیر باید استیضاح شود‌. مجلس با هیچکس تعارف ندارد چرا که برای ما مصالح نظام و انقلاب، خدمت صادقانه به مردم، اتحاد و انسجام ملی مطرح است‌ و اصل تفکیک قوا هرگز مانع اتحاد، انسجام و همکاری قوا نخواهد شد.

اقدامات خودسرانه برخی از استانداران به ضرر دولت است

این نماینده مجلس تأکید کرد: برخی از استانداران بسیار ضعیف‌اند و تعامل و هماهنگی پایینی دارند و اقدامات خودسرانه و نسنجیده آنها به ضرر دولت است و همچنین برخی معاونان به ویژه معاونان سیاسی همچنان بر طبل ناسازگاری می‌کوبند و مشخص نیست چه نیتی دارند‌.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور علاوه بر مسئولیت ریاست دولت، مسئول اجرای قانون اساسی هم هست، افزود: قانون اساسی در چندین اصل جایگاه مجلس را به‌‌طور ویژه دیده اما برخی آقایان یا به این اصول اشراف ندارند و یا به آن آگاه نیستند از همین‌رو این استیضاح به نفع دولت و مردم است و ما آن را مصرانه تا آخر پیگیری خواهیم کرد‌.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اظهار داشت: علیرغم فشارهای وارده بر نمایندگان در ایام تعطیلی مجلس همچنان ۷۳ امضا برای استیضاح وزیر پابرجاست‌ و این تعداد بیشتر هم خواهد شد‌.

انتهای پیام/
سید مهدی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز