خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد فارس هشدار داد؛

جعبه‌های پیتزا فاقد علامت استاندارد خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۴۹۹

مدیر کل استاندارد فارس گفت: جعبه‌های بسته بندی پیتزا مشمول مقررات استاندارد اجباری است لذا تولید و توزیع آنها می‌بایست با علامت استاندارد صورت پذیرد و چنانچه جعبه فاقد علامت استاندارد باشند برای مصرف کننده می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس، رزمجو گفت: جعبه‌هایی که علامت استاندارد دارد یعنی نظارت‌های لازم شامل آزمون‌های میکروبی و فیزیکی مطابق استانداردهای مربوطه بر روی آنها انجام شده و لذا تهدیدی برای سلامت مصرف کننده بوجود نمی‌آورند.

رزمجو یادآور شد که به دلیل تعدد محل‌های مصرف و  وجود تعداد زیاد فست فودهای موجود در استان، نظارت بر تمامی محل‌های مذکور مشکل است اما این اداره کل در حد توان به وظیفه خود که نظارت براین مراکز است عمل کرده و بازرسی و نظارت از فست فودها را انجام می‌دهد که دقت شهروندان نیز در این زمینه بسیار کارساز و موثر خواهد بود.

مدیر کل استاندارد فارس تاکید کرد: بهترین ناظر ، مصرف کنندگان هستند و آنها هستند که باید دقت کنند پیتزا را در چه جعبه‌ای از فروشنده دریافت می‌کنند.

رزمجو با اشاره به علامت‌های استاندارد حک شده بر جعبه های پیتزا اعلام کرد: یکی از این علامت‌ها هنگام تولید مقوای استاندارد در کارخانه بر آن زده می‌شود و علامت استانداردی نیز هنگام برش و تهیه جعبه، در فضای خارج از جعبه‌ها حک می‌شود که مصرف کننده می‌بایست به این علامت‌ها توجه کند.

مدیر کل استاندارد فارس بابیان اینکه مهمترین عامل بازدارندگی در این مسائل عدم خرید کالای غیر استاندارد توسط مشتریان است، اضافه کرد: اگر مردم تخلفی را در این خصوص مشاهده کردند با شماره تلفن 36264406 اداره کل استاندارد فارس تماس بگیرند تا با متخلفان برخورد قانونی صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز