خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

طرح جهش تولید در دیمزارهای قزوین به طور کامل محقق شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۶۶۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان به مساحت ۷۱ هزار و ۸۵۱ هکتار در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی راه‌انجام در وبینار طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور که با حضور دبیر طرح جهش تولید کشور برگزار شد، گفت: برنامه طرح جهش تولید در دیمزارها برای سال زراعی گذشته ۷۲ هزار هکتار بود که ۳۱ تیرماه سال جاری به پایان رسید و استان قزوین توانست تمام این برنامه را بر اساس مساحت و جانمایی فنی محقق سازد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: کشت‌های صورت گرفته در برنامه طرح جهش تولید شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کلزا، کاملینا، آفتابرگردان روغنی، سویا و گیاهان دارویی است که بخش اعظم آن ر ا گندم و جو تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کشت ۱۲۰ هزار هکتار انواع غلات در مزارع این استان پیش‌بینی شده که برنامه کشت آن از شهریور ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

راه‌انجام گفت: در برنامه طرح جهش تولید در دیمزارهای سال گذشته ۴۲ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی به بهره‌برداران تحویل شد که امسال قصد داریم با توجه به افزایش سطح کشت تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری بیشتری را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز