خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صمت لرستان:

باید اقدام اساسی برای کاهش آلایندگی‌های کارخانه سیمان دورود اتفاق بیفتد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۸۵۱

مدیرکل صمت لرستان گفت: باید اقدامی اساسی برای کاهش آلایندگی‌های سیمان دورود اتفاق بیفتد و برای تولید جدید سیستم‌های "بک هاوس" در داخل فرآیند تولید قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، بهمن جعفری در جمع خبرنگران به آخرین وضعیت شن و ماسه خاوه نورآباد اشاره کرد و اظهار داشت : این واحد صنعتی در حال فعالیت بوده و در طول یک سال اخیر دارای معارضینی است و برای حل مشکلات با دادستان شهرستان دلفان رایزنی‌ها انجام شده است.

وی افزود: قرار شد این موضوع در شورای تامین شهرستان مطرح شود.

مدیرکل صمت لرستان گفت: هفته آینده جلسه‌ای را با مسئولین شن و ماسه خاوه تحت عنوان طرح احیا داریم و چهارشنبه این هفته جلسه برگزار و تصمیمات لازم برای تعیین تکلیف آن اتخاذ خواهد شد.

جعفری در خصوص سیمان دورود با بیان اینکه رفع آلایندگی این کارخانه از مطالبات مردم این شهرستان است، گفت: این مجموعه چندین دهه است که فعالیت دارد و خطوط تولید آن فرسوده شده و با حضور مدیرکل محیط زیست لرستان از این مجموعه بازدید کردیم و نصب فیلترهای آلایندگی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه فیلتر آسیاب و مواد خام خط سوم این کارخانه مشکل دارد، تصریح کرد: در این بازدید مقرر شد تا پایان تیرماه فیلترهای کیسه‌ای و اکتروفیلتر نصب شود.

مدیرکل صمت لرستان بیان کرد: در مجموع باید اقدامی اساسی در راستای کاهش آلایندگی‌های کارخانه سیمان دورود اتفاق بیفتد و برای تولید جدید سیستم‌های "بک هاوس" در داخل فرآیند تولید قرار گیرد.

جعفری در خصوص طرح سیمان سفید ازنا گفت: در بازدیدی که از این مجموعه به همراه استاندار لرستان انجام شد در انتخاب ماشین‌آلات آن دقت شده و مشاوره دادیم که خطوطی انتخاب شود که "بک‌هاوس"داخل فرآیند تولید باشد و با این اوصاف این مجموعه هیچ آلودگی ندارد و جزو صنعت سبز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز