خبرگزاری کار ایران

در جهت حمایت و احیا انجام می‌گیرد؛

اعطای تسهیلات ویژه برای صنایع استان فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۳۵۳

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس از اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه فعال در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس، حسین پناهی با اشاره به اینکه تقویت و حمایت از بنگاه‌‌های کوچک و متوسط از جمله راهکارهای حمایت از تولید ملی و رشد و رونق اقتصادی است، اظهار داشت: بر همین اساس موضوع پرداختن به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و ایشان بر لزوم احیای صنایع کوچک و متوسط به عنوان یکی از برنامه‌‌های اساسی تاکید فرموده ‌اند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس با ذکر اینکه 90 درصد صنایع کشور جزو صنایع کوچک و متوسط بوده که این میزان 90 درصد اشتغال را شامل می‌شود، تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط به عنوان پیشران اقتصاد، نقش قابل توجهی در اشتغال زایی، نوآوری، آموزش نیروی کار، توسعه صادرات، سرمایه گذاری و در نهایت رشد اقتصادی کشور  دارند به همین منظور یکی از برنامه های مهم و شاخص بسیج مهندسین صنعت و معدن توجه ویژه به این صنایع بوده است.

وی ادامه داد: به همین منظور پایش و عارضه یابی صنایع کوچک و متوسط که قابلیت احیا داشته باشند، با استفاده از شبکه مهندسین بسیجی متخصص و مشاورین خبره کلینیک صنعت معدن بسیج و با استفاده از تسهیلات بانکی قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه و همچنین تامین مالی با ظرفیت مجمع عالی بسیج استان را پیگیری و دنبال خواهیم کرد.

اعطای تسهیلات ویژه برای صنایع استان فارس

این مقام مسئول با اشاره به اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه فعال در استان فارس خاطرنشان کرد: به منظور کمک به واحدهای صنعتی جدید و یا درحال توسعه جهت خرید مواد اولیه و تجهیزات، تسهیلات تبصره 18 تا سقف 70 میلیارد ریال با نرخ سود 10 تا 18 درصد بسته به محل اجرای طرح با بازپرداخت پنج ساله و سایر شرایط عمومی بانک ها اعطا می شود.

به گفته وی در این تسهیلات ایجاد اشتغال جدید برای هر نفر 300 میلیون تومان محاسبه می شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس درمورد اعطای تسهیلات کم بهره نیز توضیح داد: این تسهیلات ویژه صنایع راکد و نیمه فعال زیر ظرفیت تولید است که مبلغ آن تا سقف 40 میلیارد ریال با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله خواهد بود.

وی همچنین گفت: در این طرح برای ایجاد اشتغال جدید برای هر نفر شغل مبلغ 200 میلیون تومان محاسبه می شود.

 پناهی در پایان گفت: جهت اطلاع از جزئیات بیشتر و مشاوره در خصوص اعطای تسهیلات ویژه برای صنایع استان فارس، صنعتگران می توانند به سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس واقع در شهر شیراز و یا کانون های بسیج مهندسین صنعت و معدن در شهرستان های استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز