خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

اختصاص بیش از دو میلیارد ریال اعتبار برای سامان‌دهی آبشار «افرینه» معمولان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۸۱۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت : دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار به‌منظور سامان‌دهی منطقه گردشگری آبشار "افرینه" شهرستان معمولان اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، عطا حسن‌پور روز شنبه - هفت مرداد ماه - در گفت و گو با خبرنگاران به اختصاص این مبلغ از اعتبار برای ساماندهی منطقه گردشگری آبشار "افرینه" در معمولان اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان اعتبار در راستای اجرای عملیات محوطه‌سازی، ساخت آلاچیق و سکو در اطراف آبشار "افرینه" هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، بیان کرد: با توجه‌ به جذابیت‌های ظاهری آبشار "افرینه" معمولان و قرارگرفتن آن در مسیر حمل‌ونقل به سمت خوزستان و جنوب کشور، نیازمند توجهات ویژه برای ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین معرفی هرچه بیشتر به گردشگران است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه آبشار "افرینه"در روستایی به همین نام در شهرستان معمولان قرار دارد و سرچشمه این آبشار محل تلاقی دورود "افرینه" و "چمشک"در ۳۸ کیلومتری خرم‌آباد است، افزود: این آبشار حدود دو کیلومتر با روستای "افرینه" فاصله دارد و مجموعه‌ای از چندین آبشار کوچک و بزرگ است که از میان صخره‌های عظیم سرازیر می‌شوند.

وی افزود: ساختار خاص و متفاوت، طبیعت بکر و دسترسی آسان، این منطقه را به یکی از جاذبه‌های گردشگری لرستان تبدیل کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: مهم‌ترین امتیاز آبشار "افرینه" را می‌توان چهارفصل بودن آن دانست به‌طوری‌که این آبشار در تمام سال جریان دارد و حوضچه آن همواره پرآب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز