خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبرداد؛

ایجاد بیش از ۴۶۰۰ شغل مستقیم در حوزه گردشگری استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۴۶۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس از ایجاد بیش از ۴۶۰۰ شغل مستقیم در حوزه گردشگری طی دو سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید مؤید محسن نژاد گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون با صدور ۱۱۵ پروانه جدید تأسیسات و مؤسسات گردشگری ۱۵۸۹ تخت به تخت‌های اقامتی افزوده‌ شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت اقامتی استان به بیش۲۳ هزار و ۷۴۲ تخت رسیده که بر همین اساس شاهد ایجاد ۴۶۰۰ شغل مستقیم و ۱۵ هزار شغل غیرمستقیم در صنعت گردشگری استان هستیم.

محسن‌نژاد ادامه داد: یکی از برنامه‌های توسعه گردشگری استان، توزیع مکانی و افزایش مدت ماندگاری مسافر بوده که براساس آن، راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی به‌ویژه در مناطق کمتر شناخته‌ شده استان افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس خاطرنشان کرد: با توجه به‌ضرورت معرفی هر چه بیش‌تر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان به‌ویژه در بازارهای هدف گردشگری، میزبان گروه‌های مختلفی از آژانس‌های مطرح، تور اپراتورها، مستندسازان، شبکه‌های تلویزیونی و اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان از کشورهایی مانند چین، روسیه، پاکستان، عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس بوده‌ایم.

محسن نژاد با بیان اینکه، این گروه‌ها در قالب تورهای آشناسازی با حمایت معاونت گردشگری کشور وارد استان فارس شدند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد حضور این گروه‌ها تأثیر بسزایی نیز در معرفی ظرفیت‌های استان و افزایش ورود گردشگر از این کشورها به استان فارس داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز