خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

ساماندهی بقعه امامزاده‌حسین(ع) قزوین پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۱۴۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از پایان پروژه ساماندهی و مرمت صحن و تزئینات داخلی بقعه آستان مقدس امامزاده‌حسین(ع) با مشارکت اوقاف‌و‌امورخیریه استان خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر افزود: این مرحله از مرمت که فاز سوم پروژه ساماندهی و مرمت بنا به‌شمار می‌رود از اوایل سال جاری آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اشاره به اقدام‌های مرمتی این مرحله اظهارکرد: در این مرحله کف‌سازی صحن، کاشی‌کاری رواق‌های دور صحن، تزئینات آجری، بندکشی و ساماندهی محوطه انجام شده است.

وی با اشاره به مرمت تزئینات داخل بقعه ادامه داد: در این مرحله همچنین بدنه‌سازی آجری و مرمت و بازسازی کاشی‌کاری زیرلعابی، کاشی‌کاری معرق، کاشی‌کاری هفت‌رنگ، تزئینات آجرکاری، گچ‌بری و آیینه‌کاری داخلی بقعه نیز به‌اجرا درآمده است و در مرحله آخر نیز کف‌سازی بقعه انجام می‌شود.

خزائلی با بیان اینکه کاشی‌کاری گنبد این بقعه متبرکه نیز مراحل پایانی خود را پشت‌سر می‎‌گذارد، ادامه داد: امیدواریم تا شهریورماه و در هفته دولت این بخش از مرمت بنا نیز به پایان برسد.

وی یادآور شد: عملیات مرمت آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) بهمن‌ماه سال ۹۸ در قالب پروژه مشارکتی ادارات کل اوقاف‌و‌امور خیریه و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز