خبرگزاری کار ایران

فرماندار پلدختر:

برداشت بی رویه و عدم رعایت اصولی مصرف از عوامل کمبود آب است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۰۴۸

فرماندار پلدختر گفت: وسعت دادن باغات وبرداشت بی رویه آب و عدم رعایت اصولی مصرف از عوامل کمبود آب در این شهرستان است.

به گزارش ایلنا، حمید خادم در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با محوریت مشکلات مربوط به آب، اظهارکرد: با توجه به مشکلات بی آبی باغات زیودار معمولان و کمبود آب در منطقه، تغییر شیوه‌های آبیاری زارعی و باغات امری ضروری است.

وی افزود: همچنین استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تغییر کشت نوع محصولات زراعی از راهکارهای اصلی جلوگیری از کم آبی برای کشاورزی در شهرستان پلدختر به ویژه  جبران کمبود آب در باغات منطقه زیودار است.

فرماندار پلدختر گفت: استفاده از سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و تحت فشار موجب مصرف آب زراعی کمتر با بهره‌وری بیشتر و افزایش تولیدات کشاورزی می‌شود.

وی افزود: گشت مشترک نیروی انتظامی وادارات مرتبط، باید برای جلوگیری از سرقت و برخی رفتارهای سودجویانه درحوزه کشاورزی در دستور کار قرار گیرد که این نیازمند مدیریت صحیح است و گروه‌های گشت و بازرسی نیز در سطح شهرستان جهت جلوگیری از تخلفات آب اعزام می‌شوند.

خادم، وسعت دادن باغات و برداشت بی رویه آب و عدم رعایت اصولی مصرف را از عوامل کمبود آب دانست و یادآور شد: متاسفانه دیده می‌شود بعضی اهالی از آب آشامیدنی برای آبیاری باغات و احشام  استفاده می‌کنند که این گونه برداشت‌ها مشکلاتی برای اهالی روستاهای شهرستان در زمینه آب ایجاد و سبب بی آبی در بخش کشاورزی می‌شود.

وی افزود: مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی و هم‌فکری و هم افزایی و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب از راه‌های برون رفت از چالش کم آبی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز