خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

آغاز دور جدید کاوش‌ها در محوطه باستانی مشکین‌تپه بوئین‌زهرا

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۳۸۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: دور جدید کاوش‌های آموزشی دانشجویان باستان‌شناسیِ دانشگاه تهران با برنامه­‌ای پنج‌ساله و متمرکز بر محوطه باستانی مشکین‌تپه در بوئین‌زهرا آغاز شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: پس از گذشت بیش از پنجاه سال از کاوش‌های آموزشی دانشجویان دانشگاه تهران در دشت قزوین که متمرکز بر مطالعات باستان‌شناسی پیش از تاریخ و دوران تاریخی بود، مطالعات دوران اسلامی به‌ویژه صدر اسلام در دشت قزوین انجام می‌‎شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین اظهار کرد: محوطه مشکین‌تپه از مهمترین محوطه‌­های دوران تاریخی و اسلامی دشت قزوین است که در بخش مرکزی شهرستان بوئین‌زهرا واقع شده و این کاوش با هدف تعیین گاه‌نگاری این محدوده و شناخت وضعیت دشت قزوین در اواخر دوران تاریخی و صدر اسلام در حال انجام است.

وی افزود: با انجام این دور از کاوش‌ها اطلاعات ما از محوطه‌هایی چون تپه‌زاغه و سگزآباد نیز که پیش از این دانشگاه تهران در آن کاوش‌های گسترده‌ای انجام داده برای فرآیند پیشنهادی ثبت جهانی «محور باستا‌ن‌شناسی گردشگری دشت قزوین» تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز