خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی یزد:

مشکل اصلی صنایع استان خود تحریمی از سوی مسئولان است/بیشترین بازار مصرفی کالای ایران کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۵۳۰

رئیس اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه هشتمین جایگاه صادرات ایران به استان یزد رسیده است، گفت: بیشترین بازار مصرفی کالای ایران کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان هستند و از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۷۷ میلیون دلار صادرات از استان یزد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مجتبی دستمالچیان با اشاره به عضویت هزار و ۲۵۰ نفر در اتاق بازرگانی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴۰۰ واحد صنعتی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳۰۰ واحد فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ واحد صنعتی در استان یزد غیرفعال هستند و ۹۰۰ واحد هم با کمتر از میزان ظرفیت کار می‌کنند، افزود: استفاده از نظر جمعی برای توسعه و پیشبرد امور توسعه اقتصادی از جمله اولویت‌های اجرایی اتاق بازرگانی استان یزد است.

رئیس اتاق بازرگانی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکل اصلی صنایع استان خود تحریمی از سوی مسئولان است، گفت: مشکل حوزه صنعت و معدن، مشکلاتی است که خواسته یا ناخواسته از سوی برخی مسئولان اعمال می‌شود و صنایع را با چالش‌های اساسی رو به رو کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ کارخانه‌ای به دلیل تحریم‌ها تعطیل نشد، افزود: بار فشار خود تحریمی ‌های داخلی به مراتب سخت ‌تر از چالش ‌هایی است که تحریم‌‌های خارجی برای صنعت و معدن ایجاد کرده است. 

رئیس اتاق بازرگانی یزد با انتقاد از بخشنامه‌های متعدد عنوان کرد: مشکلاتی که از سوی گمرک ایجاد می‌شود زمان زیادی از صنعت و معدن کشور تلف می‌کند، بخشنامه‌های گمرکی با وجود آگاهی به محدودیت‌هایی که تحریم‌‌ها پیش پای صنعت و معدن ایجاد کرده خود قطعا بخشی از خود تحریمی داخلی به شمار می‌ رود.

دستمالچیان ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه را ابزاری موثر برای تسهیل کردن شرایط تولید و ترخیص کالاهای وارداتی از گمرکات دانست و گفت: برخی قوانین باید برای توسعه اقتصادی کشور ساماندهی شود.

وی ادامه داد: هر تجارتی نیاز به برنامه ریزی مدون دارد، متاسفانه با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد در حال حاضر نمی‌توان یک برنامه مدون و مشخص حتی برای یک هفته تنظیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اتاق کمک به بخش خصوصی است اظهار داشت: در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی هستیم و یک برد دستگاه که بسوزد باید ظرف مدت ۲۴ ساعت تامین شود اما در گمرک تا دو ماه معطل می ماند و مجبوریم شخصا با کوله پشتی تامین کنیم تا تولید متوقف نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز