خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۹۸۲

با حضور معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور غلامرضا کیانی به عنوان مدیرکل جدید ثبت فارس معرفی شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس با قدردانی از عملکرد مدیرکل پیشین ثبت این استان، خدمات رسانی مطلوب در ثبت اسناد و املاک و رضایت 78 درصدی از این اداره کل را ماحصل تلاش بی وقفه این مجموعه برشمرد.

در این مراسم  معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به بخشی از اقدامات صورت پذیرفته طی سال های اخیر در این سازمان، از تثبیت و صدور اسناد مالکیت بیش از 99.5 درصد از اراضی ملی خبر داد.

صفدر کشاورز گفت: صدور سند مالکیت 7 میلیون هکتار از میزان 18 میلیون هکتاری اراضی زراعی کشور بخش دیگری از سیاست های تثبیتی سازمان ثبت است و با برنامه ریزی های صورت پذیرفته تا پایان سال جهت 80 درصد از این اراضی، سند مالکیت کاداستری صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مقوله ثبت شرکت‌ها نیز شاهد می‌باشیم راه اندازی سامانه جامع منجر به هوشمندسازی فرایندهای مرتبط شده به گونه‌ای که بازطراحی این سامانه با رویکرد خودکاربری در دستور کار قرار گرفته و با اجرای پلتفرم جامع ثبتی، خدمات در بسیاری از حوزه ها بصورت غیرحضوری انجام خواهد شد. 

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اضافه کرد: در مقوله بافت مسکونی شهری، به روزرسانی نقشه های شهرها در دستور کار قرار گرفته و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به اسناد مالکیت کاداستری از دیگر برنامه های این سازمان می باشد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس با قدردانی از عملکرد مدیرکل پیشین ثبت این استان، خدمات رسانی مطلوب در ثبت اسناد و املاک و رضایت 78 درصدی از این اداره کل را ماحصل تلاش بی وقفه این مجموعه برشمرد.

وی با بیان اینکه فارس در حوزه‌های بازرسی، پزشکی قانونی، سازمان زندان ها و ثبت اسناد و املاک در کشور پیشتاز است، بر اهمیت رضایت مردم به عنوان مهمترین ملاک تأکید نمود و افزود: ضروری است نظارت ها تشدید شود و کسانی که می خواهند با آبروی نظام بازی کنند، باید با آبروی آن ها بازی شود.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به تثبیت 99 درصد از اراضی ملی فارس، بر لزوم حد نگاری و صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی تأکید نمود و ابراز داشت: با توجه به الزامات موجود در قانون جامع حد نگار و بازه زمانی مشخص شده جهت تعویض اسناد مالکیت و صدور اسناد مالکیت کاداستری ضروری است تکلیف اسناد مالکیت دفترچه ای در این استان مشخص و اسناد عادی نیز ساماندهی شوند.

 موسوی افزود: متأسفانه جهت برخی اماکن دولتی هنوز سند اخذ نگردیده واستفاده از ظرفیت های رسانه ملی جهت ترغیب ادارات بمنظور پیگیری امور مستند سازی و اخذ اسناد مالکیت را خواستار شد.

همچنین سید مهدی هاشمی مدیرکل پیشین ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره اجمالی به اقدامات صورت پذیرفته در این استان در دوران مدیریت خود، توفیق چهارسال خدمت در سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را افتخاری بس عظیم عنوان داشت و برای مدیرکل جدید آرزوی موفقیت نمود. 

در ادامه این مراسم غلامرضا کیانی مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک فارس ضمن ابراز خرسندی از قبول این مسؤلیت و حضور در این استان و با اشاره به برخی برنامه های خود، حدنگاری اراضی ملی، کشاورزی و شهری را بخشی از برنامه های این اداره کل عنوان نمود و با بیان اینکه اجرای حدنگاری پیش زمینه توسعه و امری موثر در پیشگیری از وقوع جرم تلقی می گردد خاطر نشان ساخت: این موضوع می تواند در کاهش جرایم مرتبط با حوزه املاک نقش داشته باشد.

وی افزود: بحث صیانت از همکاران در حوزه معیشت، برخورد با جرائم، تشدید نظارت و بازرسی ها و تدوین راهکار جدید جهت پذیرش بیش از 800 نفر از افراد در حوزه سردفتری دفاتر اسناد رسمی، از دیگر برنامه هایی است که به صورت جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در ادامه توسط معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت از خدمات سید مهدی هاشمی مدیرکل پیشین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد و غلامرضا کیانی به عنوان مدیرکل جدید این اداره منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز