خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

خانه‌های فرهنگ کار در واحدهای اقتصادی لرستان ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۵۵۴

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از تشکیل خانه‌های فرهنگ کار در واحدهای اقتصادی استان خبر داد.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه موفقیت هر واحد اقتصادی به تلاش کارگران و بهره وری در تولیدات آن وابسته است اظهار کرد: اگر فرهنگ کار و نیروی انسانی نهادینه شود به طور قطع گام‌های بلند در جهت رشد تولید برداشته خواهد شد و در نهایت شاهد رونق و توسعه اقتصادی خواهیم بود.

وی افزود: ایجاد بستر لازم در جهت ارتقاء مؤلفه‌های فرهنگ کار، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و بهره وری، روحیه کارجمعی و تعاون، وجدان کاری، انضباط اجتماعی، مسئولیت پذیری، تعهد، رعایت اخلاق دینی، و… در محیط‌های کار و تولید استان (شامل واحدهای تولیدی و صنعتی، تعاونی‌ها و…) امری حیاتی است و لازم است این خانه فرهنگ کار در واحدهای اقتصادی لرستان ایجاد شود.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: بدون تردید فرهنگ هر جامعه اساس و پایه رشد و تعالی آن جامعه است و هیچ توسعه‌ای به معنی واقعی و کامل در جامعه‌ای تحقق نمی‌یابد مگر آنکه عنصر فرهنگ را با خود همراه کرده باشد. ایشان ضمن تبیین نقش بی‌بدیل ارتقاء فرهنگ کار در دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار استان به تشریح طرح خانه‌های فرهنگ کار پرداخت.

ناصری نیا اظهار کرد: خانه‌های فرهنگ کار و تلاش، مراکزی هستند که به منظور رصد مؤلفه‌های فرهنگ کار و ترویج برنامه‌های مربوط به آن فعالیت می‌کنند و زمینه‌ساز ترویج سلامت و فرهنگ کار کشور بوده و به این افق چشم دارند که بتوانند فرآیند ارتقاء فرهنگ کار و اهمیت آن در جامعه را با استفاده از دو نهاد خانواده و آموزش تسهیل کنند. خانه‌های فرهنگ کار پل ارتباطی قوی و دو سویه میان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و کارخانجات هستند که با آسیب‌شناسی و پایش مدوام مؤلفه‌ها و شاخص‌های فرهنگ کار، بسترسازی آموزشی و ترویج برنامه‌های مربوط به آن در بنگاه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند.

وی ترویج فرهنگ کار از طریق آشنایی نیروهای بالقوه و آتی کار با فضای کار و تلاش، رصد برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتبط با حوزه کار و تلاش، ایجاد شبکه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی بین نخبگان کار و تلاش، ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و کمک در ایجاد فضای بانشاط کاری از جمله وظایف خانه‌های فرهنگ کار خواهد بود که در واحد‌های کارگری بالای ۵۰ نفر کارگر، تأسیس خواهند شد.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: تاکنون در سطح واحدهای اقتصادی این استان بیش از ۱۰ خانه فرهنگ کار تشکیل و این روند با همکاری کارفرمایان واحدهای تولیدی برای تشکیل این خانه‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز