خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز:

راه‌اندازی مزارع و نیروگاه‌های خورشیدی به تامین برق صنایع کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۴۹۸

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز گفت: به کمک راه‌اندازی مزارع و نیروگاه‌های خورشیدی می‌توانیم به پیشرفت‌های مهمی به منظور جبران کسری برق صنایع کشور دست یابیم.

به گزارش ایلنا از البرز، سیدمحمدباقر رضوی تقوی در چهارمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز در سال جاری با اشاره به خساراتی که در نتیجه قطعی جریان برق به واحدهای تولیدی و مجموعه‌های کارخانه‌ای استان وارد شده است، اظهار کرد: باید راهکارهای موثری که در دیگر نقاط دنیا از جمله در کشورهای حوزه خلیج فارس برای مدیریت مصرف برق استفاده می‌شود را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به رویکرد هیات نمایندگان دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز در دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات فعالان بخش خصوصی استان در راستای بهبود زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی بیان کرد: راه‌اندازی مرکز خدمات و نوآوری ذیل این کمیسیون بدین منظور انجام شده است تا مسائل اساسی و مهم از جمله تامین آب، برق، گاز و مواد اولیه بررسی شود.

رضوی تقوی با اشاره به اینکه در تامین انرژی برق و گاز مورد نیاز بخش صنعت نباید تنها متکی به دستگاه‌های دولتی باشیم، افزود: بخش خصوصی هم باید با استفاده از امکانات و سرمایه‌های موجود در تامین این زیرساخت‌ها از طریق اتکا به انرژی‌های تجدیدپذیر همکاری کند‌.

وی با تاکید بر اینکه فعالان بخش خصوصی همیشه در رفع مشکلات پیش‌روی خود با تمام توان پیشقدم بوده‌اند، افزود: انتظار می‌رود که دولت نیز در وضع قوانین جدید و رفع موانع  کسب و کار و  تسهیل‌گری امور مرتبط به تولید و صنعت استان بیش از گذشته پای کار باشد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری در خصوص اهمیت توجه به استفاده انرژی خورشیدی برای تولید برق گفت: با این روش می‌توان به جریان برق تولیدی قابل قبولی دست یافت.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی مواردی مانند مزارع و نیروگاه‌های خورشیدی می‌توانیم به پیشرفت‌های مهمی به منظور جبران کسری برق صنایع کشور دست یابیم.

رضوی تقوی گفت: اتاق بازرگانی البرز پایلوت اجرای طرح تولید انرژی از طریق پنل‌های خورشیدی در میان دستگاه‌های اجرایی استان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز