خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا استان:

بحران کمبود آب آذربایجان شرقی را به فرصت تبدیل کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۲۸۹

مشکل سد نهند قابل پیش بینی نبود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: بحران کمبود آب استان را به شکل مطلوب مدیریت و با تامین آب شرب 300 هزار نفر با بالاترین میزان سختی آب به بهترین فرصت تبدیل کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد خانی صبح امروز در صد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز با ارائه گزارشی درباره وضعیت آب استان، گفت: تامین آب 150 هزار نفر از سد زرینه رود و 150 هزار نفر با چاه‌های هروی و سعید آباد با 170 سختی - بالاتر از سختی آب معدنی - متصل شده است. 

وی ضمن عذرخواهی از شهروندان تبریزی و مردم استان، افزود: می‌دانم که شرمنده نشدیم، قبلا تامین آب 300 هزار اهالی کلانشهر تبریز را از سدی که 27 ساله تامین می کردیم. 

خانی با بیان اینکه مشکل سد نهند امسال قابل پیش‌بینی نبود، گفت: این بحران باعث شد تا از سال بعد برای بالا دست تبریز آب ذخیره سازی شده قرار گیرد، که این توفیق اجباری حاصل تلاش‌های امسال است.

وی اضافه کرد: استان آذربایجان شرقی در کشور از لحاظ آبی دومین شهر کشور است که وضعیت خوبی دارد و استان‌های بسیاری در رتبه بعد از این استان قرار دارند.

خانی با اشاره به مشکل امسال آب تبریز، توضیح داد: اتفاق امسال قابل پیش بینی نبود و بخاطر همین این پروژه را می‌توانستیم در سال گذشته انجام دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت آب با کیفیت با سختی بالا گفت: باید برای آب گوارا با بهترین کیفیت و سختی بالا برای اولین بار در تبریز جشن بگیریم، 99 درصد مسیر را طی کردیم و یک درصد تنظیمات داخل شهری مانده است.

وی در رابطه با رینگ آبی تبریز گفت: موضوع اصلی ما هم اکنون رینگ شمالی تبریز است که تنها 60 درصد آن تکمیل شده و نیاز به اعتبار ویژه‌ای برای این موضوع داریم.

محمد خانی خاطرنشان کرد: قطعی آب دائمی دیگر نخواهیم داشت و برای این که آب با کیفیت را وصل کنیم بصورت موقت با اطلاع رسانی قبلی قطعی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز