خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر شیراز:

طرح حفاظتی امنیتی حرم شاهچراغ(ع) دارای نواقص متعددی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۴۵۰

عضو شورای شهر شیراز گفت: اگرچه رشادت های نیروی خدماتی و مجاهدت جانانه نیروهای سپاه و بسیج که مسئولیت امنیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را بر عهده دارند را شاهد بودیم، اما طرح حفاظتی امنیتی حرم نیز دارای نواقص متعددی است.

به گزارش ایلنا، مهدی طاهری در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر شیراز عنوان کرد: به یاد داشته باشیم دشمن از آمادگی خود بهره  نمی برد بلکه از غفلت خودی سوء استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه دروازه های خروج زوار را بدون دفاع و عنصرمسلح رها کردن و یا عدم استقرار گشت های دائم محسوس محلی و اتکا صرف به گشت های نامحسوس داخلی حرم و امثالهم قطعا نیاز به بازنگری دارند، ابراز کرد: طرح امنیتی قدرتمند، عبارت از طرحی است که در آن هزینه گلوله اول را برای دشمن به حدی بالا ببریم تا او را از حمله پشیمان کند، نه اینکه افتخار عدم شلیک هفت خشاب دیگر را، موفقیت بدانیم.    

به گفته وی گزارش حادثه نیز از یک مرجع واحد بیان نمی شود، به طور مثال از مسئولین استانی کسی می گوید تروریست قصد حمله به حرم مطهر سید میرمحمد (ع) داشته و دیگری می گوید قصد وی حرم مطهر شاهچراغ (ع) بوده اما با شلیک ماموران امنیتی مسیر حمله منحرف و وی به طرف شرق حرم مطهر یورش برده است.   

شیراز تحمل هیچ تعرض دیگری ندارد

طاهری با بیان اینکه هتک حرمت اخیر، دردناک تر از حمله قبلی است، تصریح کرد: شیراز تحمل هیچ تعرض دیگری به همه حیثیت و سرور و مقتدای خود را ندارد. 

عضو شورای شهر شیراز گفت: حرم مطهر به گواه اسناد متقن، قسم خوردگانی در شوراهای انتخابی آن فرقه‌ منحوس که عمدتا از بیت الظلم بندر حیفا رهبری می شود را دارد و عزمی موهوم به تخریب و انزوای این حرم را دارند؛ این شیاطین، راهبرد رهبر معظم انقلاب در انتساب «سومین حرم» به شیراز را عملاً آغاز جنگی دانسته اند که این نمونه عملیات تروریستی جزئی از آن نقشه شوم است تا نکند قصد پلید سکولارسازی که بیش از هفتاد سال برای آن تلاش کردند، از مسیر خود خارج شود. 

طاهری تصریح کرد: چقدر ساده باوری است که تصور کنیم ارسال تصاویر اسکیت بازی نوجوانان در بولوار شهید چمران یا تصاویر مستهجن از جوار آرامگاه حافظ لسان الغیب و امثالهم که مجال پرداختن به آنها نیست بدون طرح ریزی قبلی اتفاق می افتد؛ کسی بفرماید آیا چنین خطاهایی در کلانشهرهای دیگر کشور نیست که اینچنین شیراز ما، جار زده می شود.

طاهری در بخش دوم صحبت هایش نیز گفت: شرکت مجری پروژه دوچرخه های اشتراکی بیدود در شهر شیراز بی هیچ دلیل قانونی و صرفا به بهانه های واهی از جمله اندک مطالبات مالی از شهرداری که مانند هر قراردادی هیچ ارتباطی با ادامه فعالیت طرف مقابل ندارد، با اراده خود، دوچرخه ها را از اوایل سال 1400 از سطح شهر جمع‌آوری کرده و باوجود جلسات مستمر، از ادامه کار تا این تاریخ سرپیچی نموده است؛ این امر سبب ورود خسارات بسیاری به شهر و شهروندان شده که شهرداری موظف است در چهارچوب قرارداد و برای دفاع از حقوق عامه، خسارات وارده توسط این شرکت را مطالبه و به سرعت تصمیم لازم برای ادامه کار و یا فسخ قرارداد و اجرای کار با شرکت ذیصلاح دیگر را در دستور کار خود قرار دهد.  

عضو شورای شهر شیراز گفت: در تنظیم اسناد خسارات دستور دهید تا معادل هزاران دوچرخه ای که برابر قرارداد در این مدت بیش از دو سال که شهروندان از آن بی بهره بوده و به همین دلیل مجبور به استفاده از خودروهای شخصی به جای آنها شده اند و از این رو ایجاد ترافیک، آلودگی هوا و تاخیر در رسیدن به مقاصد پرازدحام در مرکز شهر را سبب شده است، محاسبه و از طرف قرارداد به هر طریق قانونی اخذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز