خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر شیراز مصوب شد؛

فاینانس 105 میلیون یورویی برای خط 2 و 3 مترو شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۴۵۲

در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز درخصوص استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی (فاینانس) در خط 2 و 3 پروژه قطار شهری با حضور 13 نفر از اعضای شورا بررسی شد و به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، ضمن تصویب دوفوریت لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی (فاینانس) در بخشی از خرید ناوگان و تجهیزات خط 2 و 3 پروژه قطار شهری به مبلغ 105 میلیون یورو اقدام کند. 

مصوبه دیگر لایحه شهرداری شیراز درخصوص انعقاد قرارداد همکاری با شرکت های تأمین کننده موتورسیکلت های برقی داخلی جهت توسعه استفاده شهروندان و مجموعه سازمان های شهرداری کلانشهر شیراز بود که در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی شد. براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می شود نسبت به انعقاد قرارداد همکاری با شرکت های تأمین کننده موتورسیکلت های برقی داخلی جهت توسعه استفاده شهروندان و مجموعه سازمان های شهرداری کلانشهر شیراز، برابر ضوابط، مقررات و وفق آئین نامه های مالی و معاملات شهرداری اقدام کند. 

دستور کار دیگر لایحه شهرداری شیراز درخصوص جوایز خوش حسابی عوارض نوسازی ،صنفی و خودرو  سال 1401، ارسالی از کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا، بود ‌که به تصویب رسید. براین اساس به شهرداری شیراز اجازه داده می شود در راستای برگزاری جشنواره خوش حسابی سال 1401 در کدهای عوارض سالیانه نوسازی، خودرو و صنفی جهت پرداخت جوایز به صورت قرعه کشی به مودیان حقیقی که به موقع عوارض خود را پرداخت کرده‌اند، مبلغ‌‌‌ 45میلیارد ریال از محل ردیف اعتباری 150303 بودجه شهرداری اختصاص دهد.

همچنین شهرداری مکلف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه، دستورالعمل اجرایی برگزاری جشنواره خوش حسابی عوارض سالیانه نوسازی، خودرو و صنفی شهرداری شیراز را تهیه و به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

در دیگر دستور کار شورا لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز مبنی بر اصلاح مصوبه  «عوارض قطع درختان» بررسی شد. ضمن تصویب دوفوریت لایحه عوارض ناشی از قطع، خشک کردن و آسیب به درختان،  محاسبه و دریافت می شود.

در صورت قطع بدون مجوز، خشکاندن و یا خشک شدن درختان به علت عدم نگهداری و سهل انگاری در هر مکان، عوارض موضوع بند های 1 و 2، به صورت 5 برابر محاسبه شود و اخذ و کاشت نهال جایگزین، مطابق بند 3 همین ماده است.

شهرداری ملزم است مبالغ دریافتی به عنوان خسارت که توسط مراجع قضایی مورد حکم قرار می گیرد را صرفاً جهت احیای باغ هایی که در اختیار شهرداری قرار دارد، هزینه کند.

همچنین طرح کمیسیون تلفیق شورا  درخصوص پیشنهاد تقدیر از فرزاد بادپا نیروی حرم مطهر احمدبن موسی(ع) در صحن شورا، بررسی و به تصویب رسید. براین اساس شهرداری شیراز مکلف است لایحه دوفوریتی درخصوص تجلیل از خانواده دو شهید بزرگوار و جانبازان حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، فرزاد بادپا، نیروهای امنیتی حرم مطهر، فرد نجاتگر دانش آموز و دانش آموز فداکار را جهت بررسی به شورا ارسال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز