خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

اهدا بیش از ۱۲۵ هزار جلد کتاب به سرای فرهنگ مهربانی در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۶۲۷

مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با قدردانی از اقدام به اجرای طرح نذر کتاب توسط دستگاه های متولی گفت: این طرح در طول سالیان گذشته توسط مجمع خیرین شهرساز وفرهنگ ساز شیراز در حال اجراست.

به گزارش ایلنا، سید عبدالرضا دستغیب افزود: سراهای مهربانی از سال ۱۳۹۴ تاسیس وتاکنون به ذخیره سازی ودسته بندی تعداد ۱۲۵ هزار و ۴۴۳ کتاب با موضوعات مختلف شده اند واین مخازن فرهنگی به سهولت و رایگان در اختیار علاقمندان مطالعه است.

وی ادامه داد: تاکنون حجم انبوهی از کتاب های مازاد در منازل با فرهنگ سازی گسترده این مجمع به منظور بهره مندی گروه های هدف خصوصا آن دسته از علاقمندان مطالعه که توان خرید کتاب وسایر محصولات چاپی فرهنگی را ندارند به مجموعه های تحت نظارت مجمع خیرین شهرساز وفرهنگ ساز شیراز اهدا شده است.

دستغیب با انتقاد از  مدیران ارشد استانی وشهری که از طرح نذر کتاب اظهار بی اطلاعی وفرمان موازی کاری صادر می کنند، تصریح کرد: نوع فعالیت های خیر خواهانه این مجمع در شیراز به الگویی ملی بدل شده است که تاکنون شهرداران واعضای شوراهای اسلامی سایر شهرهای کشور برای الگو برداری وبهینه سازی آن به شیراز آمده اند و خیرین فارس به نحوی شایسته از آنان میزبانی کرده اند.

وی بیان کرد: سراهای فرهنگ مهربانی در شیراز به صورت کاملا خیر خواهانه با اهدافی متعالی و همکاری نیک اندیشان بصورت رایگان در ۴ منطقه شهری در حال فعالیت هستند.

مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز ادامه داد: مردم ضمن آشنایی با این سراهای مهربانی با دست و دلبازی کتاب های شخصی خود را به این مراکز هدیه می کنند و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز این کتاب ها را به کتابخانه های رسمی و خصوصی و خصوصا اداره کل زندان های فارس ارائه داده است.

دستغیب گفت: پر واضح است که سراهای یار مهربان ویژه اهدای کتاب های خوانده شده مردم سالهاست که با مهر مردم شیراز عجین شده ودر افکار عمومی شناخته شده است واگر طرحی برای تکمیل ویا غنای این مراکز در دست بررسی است باید مکمل وموید سراهای یار مهربان باشد.

مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز افزود: ایجاد مراکز نذر (اهدا) کتاب در شرایط فعلی بطور حتم باعث پراکندگی کمی کتاب ها خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه عناوین کتابهای اهداء شده نه تنها به مسایل ومباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که به عناوین درسی وکمک آموزشی در سطوح مختلف پایه تا آموزش عالی نیز پرداخته می شود، اظهار داشت: مردم وخصوصا جوانان برای عبور از گذر تورم قمیتی در حوزه نشر از این مخازن ارزنده بهره گیری لازم را دارند.

 مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز اضافه کرد: امیدوارم کتابخانه مرکزی و تالار شهر که نیاز شهروندان شیرازی است پس از مدت ها  چشم انتظاری افتتاح و رو نمایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز