خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۷۸۱

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: ۳۳۶ قاچاقچی طی این مدت دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، سرهنگ علی احمدپور امروز در گفت وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و برخورد با کشت، تولید، ورود و خروج، نگهداری و توزیع مواد مخدر و روانگردان از مهمترین وظایف پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

وی با اشاره به کشف ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: ۱۱ باند سازمان یافته توزیع مواد مخدر، ۲ هزار و ۸۷۳ فروشنده و ۳۳۶ قاچاقچی نیز در طول مدت سپری شده از ابتدای سال تا به حال دستگیر شده‌اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته، ۱۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان به جمع‌آوری ۶۰۰ معتاد متجاهر از ابتدای سال تاکنون نیز اشاره کرد و افزود: این افراد به منظور بازپروری، به مراکز ماده ۱۵ که برای افراد به تهاجر نرسیده ترتیب داده شده و همچنین مراکز ۱۶ که مناسب نگهداری افراد متجاهر و بی‌سرپناه است، تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال تا به حال ۶۸ مرحله طرح کنترل محورهای مواصلاتی در استان اجرا شده، بیان داشت: در این راستا بیش از ۸۱۲ کیلوگرم انواع مخدر کشف و ۲۲۱ نفر نیز در این رابطه دستگیر و تحویل مقام قضایی شده‌اند.

سرهنگ احمدپور با تاکید بر ساماندهی قرارگاه تشدید برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در تمامی رده‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: پلیس بر اساس شیوه‌نامه‌های اجرایی، تمرکز بر منابع خبری و گزارشات مردمی و همچنین تعامل و تبادل اطلاعات با رده‌های درون و برون سازمانی در سطح استان و شهرستان‌ها، موفقیت قابل توجه‌ای را در زمینه برخورد با این دسته از افراد به دست آورده است.

وی در ادامه با هشدار به خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان وابستگی به مواد مخدر را عامل مهمی در وقوع آسیب‌های جسمی، روانی و اجتماعی برشمرد و افزود: متأسفانه ظهور مواد روانگردان جدید و تبلیغات گسترده‌ای که توسط مافیای مواد مخدر به جامعه القا می‌شود، تصورات پوچ و دروغینی نظیر لاغری سریع و بی‌دردسر، کاهش استرس و اضطراب و کمک به تمرکز بهتر را در اذهان برخی از افراد ترسیم کرده که این تصورات غلط افراد زیادی را به ورطه اعتیاد می‌کشاند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با تاکید بر اینکه اقدامات انتظامی باید آخرین رویکرد در مقابله با مواد مخدر باشد، تصریح کرد: نهادهای فرهنگی و اجتماعی می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای نوین، افزایش آگاهی درباره اثرات مخرب مواد مخدر و حمایت از پلیس در کنترل مواد مخدر، اقشار آسیب‌پذیر به خصوص جوانان را در مقابل این پدیده شوم واکسینه کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اصلاح ماده ۳۳ و ۳۴ قانون مبارزه با مواد مخدر در سال ۷۶، پیشگیری از اعتیاد و اتخاذ تمهیدات لازم برای مصون‌سازی و بازپروری معتادان را نیازمند همکاری تنگاتنگ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی و غیردولتی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه از سال گذشته تا به حال، همکاری شهرداری، بهزیستی و سازمان بهداشت و درمان با پلیس افزایش قابل توجه‌ای داشته و در نتیجه آن، ظرفیت پذیرش مراکز بازپروری و نگهداری معتادان از ۵۰ به ۲۵۰ نفر ارتقا یافته است.

سرهنگ احمدپور در پایان بار دیگر بر تقویت عزت نفس و قدرت نه گفتن، انتخاب افراد مناسب برای معاشرت، کسب اطلاعات و افزایش شناخت از مواد مخدر و آسیب‌های آن و برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت به عنوان مهمترین عوامل پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز