خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت دانشگاه فردوسی برای توسعه اقتصادی حاشیه شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۹۱۹

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، توسعه روابط میان مدیریت شهری و دانشگاه فردوسی مشهد را راه حل بسیاری از مشکلات اقتصادی در محلات حاشیه شهر مشهد و به تبع آن بهبود معیشت ساکنان این مناطق دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رضازاده همدانی، در دیدار با مدیران و اعضای هیأت علمی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: تراکم جمعیتی بالا در عرصه‌های کم وسعت و مهاجرت روز افزودن به مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد از گذشته همواره به عنوان یکی از تهدیدهای توسعه شهری مطرح شده است؛ اما رویکردهای جدید طی سال‌های اخیر در حوزه بازآفرینی شهری به دنبال آن است که با شناسایی ظرفیت‌های گوناگون موجود در این محلات و حمایت از این ظرفیت‌های گسترده اجتماعی و اقتصادی با رویکرد توانمندسازی به بهبود شرایط کالبدی، اقتصادی و اجتماعی این محلات کمک کند.

وی ادامه داد: اجرای پروژه‌های زودبازده در سال گذشته با نظر مستقیم مردم این محلات، اتفاق بزرگی بود که با کمک مردم رقم خورد و در سال جاری نیز با اجرای پروژه‌های زودبازه جدید، به دنبال آن هستیم که با مشارکت و درخواست شهروندان بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات روبنائی و زیربنایی این محلات را برطرف کنیم.

رضازاده همدانی افزود: بررسی‌های تخصصی در محلات حاشیه شهر حاکی از آن است که تنوع قومی و فرهنگی و رونق بازارهای بومی در این محلات می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی این محلات مطرح شده و حمایت مدیریت شهری از این ظرفیت‌های عظیم، نقطه عطفی در توسعه این محلات است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از مشکلات و مسائل این محلات توسط مدیریت شهری و دفاتر تسهیلگری مستقر در برخی از این محلات و با مشارکت ساکنان احصا شده است و استفاده از ظرفیت نخبگانی موجود در دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برای ارائه راه حل‌های تخصصی و کارآمد، می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه گسترده موجود در این محلات را به طرح‌های اقتصادی کارآمد تبدیل کند.

علی اکبر ناجی میدانی، رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این دیدار، با اشاره به فعالیت‌های اثرگذار مدیریت شهری در محلات حاشیه شهر مشهد طی سال‌های اخیر افزود: متاسفانه یکی از موانع رشد و توسعه شهری در سطح کشورعدم ارتباط میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است و این در حالی است که اگر ارتباط مناسبی میان این دو حوزه برقرار شود، بسیاری از معضلات و مشکلات شهری عصر حاضر برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات شناسایی شده توسط سازمان بازآفرینی فضاهای شهری در محلات حاشیه شهر، مسائل بسیار مهمی هستند و دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد، آمادگی خود را برای حل این مسائل در قالب پایان نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ارائه طرح‌های پژوهشی اعلام می‌کند.

ناجی میدانی افزود: ظرفیت‌های گسترده اقتصادی موجود در این محلات همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته است اما ورود جامعه نخبگانی برای تبدیل این ظرفیت‌ها به الگوهای اجرائی، می‌تواند مشهد را به یکی از الگوهای موفق کشوری در این زمینه تبدیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز