خبرگزاری کار ایران

وزیر امور اقتصاد و دارایی:

فعالان اقتصادی برای حمل یکسره کالا از گمرکات هزینه انبارداری پرداخت نخواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۹۸۳

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: از ابتدای مهر ماه سال جاری حمل یکسره‌ای که فعالان اقتصادی از گمرکات کشور انجام خواهند داد، دیگر نیازمند به پرداخت شرکت انبارهای عمومی نخواهد بود. این موضوع از مطالبات به حق تولیدکنندگان و تجار کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسان خاندوزی در جریان سفر به استان مرکزی و در جمع خبرنگاران، افزود: فعالان اقتصادی برای حمل یکسره کالا از گمرکات هزینه انبارداری پرداخت نخواهند کرد. بر این اساس برای حمل یکسره کالا دیگر نیاز به تخلیه بار در انبار نبوده و تشریفات گمرکی روی وسیله حمل صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به سهمی که ارزش افزوده پرداختی در گمرکات کشور دارد و همچنین واردکنندگان ماشین‌آلات بخش تولید مکلف شده بودند به صورت علی‌الحساب ضمانت بانکی در اختیار گمرک بگذارند، برای تسهیل این موضوع، از هفته آینده مقرر شد این افراد با سپرده چکی محموله خود را ترخیص کنند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: استان مرکزی، استان واردکننده مواد اولیه و ماشین آلات است و جزء استان‌های تولید کننده و صادر کننده محصولات صنعتی محسوب می‌شود و امید است این موضوع گشایشی برای فعالان تولیدی در این استان باشد.

خاندوزی به ظرفیت‌های استان مرکزی اشاره داشته و تصریح کرد: این استان به عنوان استان تراز تولید صنعت کشور، یکی از قطب‌های پیشرفت و یکی از بهترین فضاهای سرمایه‌گذاری شاخص محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: استان مرکزی از استان‌های پیشرو در حوزه اشتغال است اما برخی شرکت‌ها با موانعی در تأمین مالی از شبکه بانکی و بازار سرمایه مواجه هستند، که امروز با حضور مدیرعامل بانک مرکزی دستورات لازم صادر شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز