خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

فاز اول مرمت عمارت میرزا خلیل رشت به اتمام رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۸۵۲

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت گفت: در آخرین روز مردادماه ۱۴۰۲، با تحویل موقت پروژه، فاز نخست مرمت عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید و فاز دوم در دست اقدام است.

به گزارش ایلنا از رشت، امید اکبری در حاشیه بازدید از عمارت میرزا خلیل از اتمام فاز اول مرمت عمارت میرزا خلیل رشت خبر داد و گفت: فاز نخست مرمت عمارت نخستین شهردار رشت، میرزا خلیل رفیع فیلدهی، شهریورماه ۱۴۰۱ آغاز شد و فاز نخست به اتمام رسیده و از سوی پیمانکار تحویل موقت شد.

وی افزود: این بخش از مرمت شامل اصلاح آبروها، ناودان‌ها، خرپاها، سازه‌های چوبی سقف، شیروانی و سفالچینی مجدد بود و با مرمت همه بام، خطر نفوذ نزولات جوی به داخل بنا رفع شد.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت با اشاره به ترمیم و اصلاح لمبه کوبی‌های بام، پیرامون رطوبت‌زدایی از کف بنا نیز عنوان کرد: با احیای گربه روها، رطوبت‌زدایی از کف صورت گرفت و زیرساخت تاسیسات نیز اجرا شد.

اکبری گفت: مرمت و احیای حیاط سرایداری تکمیل شده و با مرمت دیوارها و رطوبت‌زدایی از دیوارهای حیاط، کلاف چوبی بالای دیوار جنوبی حیاط سرایداری نیز انجام شد. همچنین با تعویض آجرهای شکسته دیوارها و بندکشی مجدد، استحکام بخشی دیوارهای حیاط به اتمام رسید.

وی پیرامون فاز دوم مرمت بنای میرزا خلیل نیز، گفت: به روزرسانی اسناد فاز دوم مرمت بنا، توسط مشاور در حال انجام است و با اتمام آن، اجرای تاسیسات و آبرسانی، نصب اعلان حریق، اجرای wrf (سیستم پیشرفته گرمایش و سرمایش بنا) برق، گاز و همچنین مرمت درب و پنجره‌ها انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت یادآور شد: عمارت میرزا خلیل رفیع، یکی از بناهای تاریخی بجامانده از اواخر دوره قاجار است که در میدان صیقلان رشت قرار دارد. این بنا قرار است پس از مرمت به عنوان خانه موزه مشروطه تغییر کاربری یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز