خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

۹۰ درصد سند یزد نوین به مسائل اقتصادی اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۳۲۰

استاندار یزد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از محورهای سند یزدنوین با نگاه اقتصادی تدوین شده گفت: ۹۰ درصد سند یزد نوین به مسائل اقتصادی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی با بیان اینکه برنامه تحولی "یزد نوین"، مسیر توسعه استان را برنامه ریزی کرده و در حال حاضر با مشارکت بخش خصوصی در حال بازنگری است اظهار داشت: انتظار داریم این سند که با مشارکت بخش خصوصی تدوین شده مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

فاطمی با بیان اینکه ۹۰ درصد سند یزد نوین به مسائل اقتصادی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: ضروری است از سند یزد نوین به عنوان محور دستور کار جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره کامل نساجی در استان بر اساس سند تحولی یزدنوین، افزود: برای نمونه، تنها ۵ درصد تولیدات شرکت‌ یزدباف استان به پوشاک تبدیل می‌شود در حالی که ۹۵ درصد ظرفیت دیگر مغفول مانده است.

فاطمی با بیان اینکه همه فعالین بخش اقتصادی استان در یک کشتی هستند و نسبت به کل استان ماموریت دارند، اظهار داشت: چنانچه در شهرستان های کم برخوردار بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه توسعه اتفاق نیفتد سربار نیروی کار این مناطق به مرکز استان سرازیر و باعث مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مختلفی خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم اتخاذ رویکرد جدید از سوی فعالین بخش خصوصی برای توسعه مناطق کمتر برخوردار استان گفت: هرچند زیرساخت‌های این مناطق برای صنایعی مانند کاشی و سرامیک، فولاد و پتروشیمی مناسب نیست اما می‌توان با راه‌اندازی صنعت پوشاک به توانمندی مردم، حفظ جمعیت و ایجاد امنیت در این مناطق کمک کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه تاکنون رویکرد استان بر اساس نوآوری‌های فناورانه بوده است، تصریح کرد: تاثیر این رویکرد در GDP استان حداکثر ۲ درصد بوده است در حالی که نوآوری‌های غیر فناورانه مبتنی بر اصلاح فرایندها تا ۱۰ درصد GDP را تحت شعاع قرار خواهد داد.

وی بهره‌وری برای استان یزد را یک ضرورت و الزام دانست و عنوان کرد: هدف گذاری استان تحقق سهم ۴۰ درصدی بهره‌وری از رشد اقتصادی است که ۱۰ درصد از این بهره‌وری در سیستم اداری و ۳۰ درصد مابقی در بخش اقتصادی اتفاق میفتد.

فاطمی با بیان اینکه با ادامه سیاست‌های گذشته توسعه صنعتی استان امکان کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان وجود ندارد، تصریح کرد: مسئله اشتغال فارغ التحصیلان استان باید با تدوین طرحی جهت مهندسی نیروی کار و پرورش تکنسین، به عنوان یکی از نیازهای اساسی صنایع رفع شود.

وی به ضرورت تاسیس شرکت تامین مالی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: یزد، استان پنجم از نظر انتقال سرمایه‌های مردم به بورس است اما بخش خصوصی این استان صنعتی از بازار سرمایه استفاده نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز