خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اورژانس کشور خبرداد؛

وجود سه هزار آمبولانس فرسوده در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۴۴۴

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سه هزار آمبولانس فرسوده در سطح کشور وجود دارد که باید از رده خارج شود.

به گزارش ایلنا،  محمدجعفر میعاد فر  در حاشیه کلنگ زنی آشیانه بالگرد اورژانس هوایی خرم آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به ناوگان فرسوده آمبولانس در سطح کشور، اظهار داشت: در این راستا مناقصه ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برگزار و مراحل ثبت و سفارش نیز انجام و طی روزهای گذشته نیز تامین ارز شده است و تا پایان سال تامین و در سطح کشور توزیع خواهد شد.

وی افزود: همزمان با تامین این تعداد آمبولانس در سطح کشور مناقصه دیگری نیز برنامه ریزی و ۵۰۰ دستگاه دیگر تامین خواهد شد که تا نیمه نخست سال آینده یک هزار دستگاه وارد ناوگان آمبولانسی کشور شده و بخش محدودی از نیازها برطرف خواهد شد، اما تا رسیدن به شرایط مناسب فاصله زیادی داریم که نیازمند نگاه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی به این حوزه است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم یک درصد از فروش خودرو برای خرید آمبولانس در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب در صحن مجلس شورای اسلامی اعتبار مستمر در بودجه های سنواتی قرار و مشکل خرید آمبولانس کشور برطرف خواهد شد.

میعادفر با اشاره به مشکلات تامین اعتبار تعمیرات آمبولانس های فرسوده کشور گفت: در این حوزه نیازمند اعتبارات عمرانی هستیم ، سال ۱۴۰۲ بودجه خوبی در نظر گرفته شده اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکنون در این حوزه اعتباری تخصیص نداده است.

وی افزود: سهم استان ها در حوزه تامین آمبولانس براساس شاخص ها در نظر گرفته می شود و تلاش می شود که در بین سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس استان توزیع مناسبی انجام شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: سال گذشته اعتباری برای اورژانس کشور اختصاص یافت که فقط یک هزار میلیارد ریال تخصیص یافت و مکاتباتی برای تخصیص ۹ هزار میلیارد ریال باقیمانده شده است که در صورت تخصیص این اعتبار تعدادی آمبولانس آفرود به اسم پایگاه ها خریداری و براساس موقعیت جغرافیایی پایگاه ها حدود ۲۵۰ آمبولانس در این مناطق توزیع خواهد شد.

میعاد فر بیان کرد: ۵۲ پایگاه هوایی در سطح کشور فعال است و اکنون نیز زیرساخت های لازم برای راه اندازی اورژانس هوایی در مناطق مختلف کشور در حال ایجاد است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم هفت آشیانه برای استان های مختلف ایجاد شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بالگردها بصورت خرید خدمت از شرکت های مختلف تامین می شود، نیازمند زیرساخت لازم برای نگهداری بالگرد در فضای مناسب هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز