خبرگزاری کار ایران

ثبت نام ۲۰۰ دانش آموز استنثانی برای سال تحصیلی جدید در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۸۳۰

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: گیلان ۲ هزار و ۳۲ دانش آموز استثنایی دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، مرضیه کریمی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی گیلان ثبت نام کرده‌اند، افزود: ۲ هزار و ۳۲ دانش آموز استثنایی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند. 

وی با بیان اینکه گیلان ۴۵ مدرسه استثنایی با ۳۵۸ کلاس درس دارد، افزود: پیش بینی می‌شود تعداد کلاس‌های درس تا اوایل مهر به ۴۱۱ کلاس درس افزایش یابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: ۷۷۰ مربی، معلم، کادرتوانبخشی، فیزیوتراپی به کودکان استثنایی خدمات ارائه می‌دهند.

مرضیه کریمی با اشاره به اینکه دانش آموزان استثتایی به ۷ گروه تقسیم می‌شوند افزود: دانش آموزان نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی، کم توان ذهنی، هیجانی رفتاری یا اوتیسم، اختلافلات یادگیری و چند معلولیتی جرو این گروه محسوب می‌شوند.

وی افزود: این کودکان نسبت به دیگر دانش آموزان استثنایی، هوش متوسط و عادی دارند که با ارزیابی و آزمایش اولیه شناسایی می‌شوند. 

کریمی با بیان اینکه در مدارس استثنایی خدمات توانبخشی شامل گفتار درمانی، توانبخشی و کاردرمانی نیز ارائه می‌شود، گفت: کتاب کودکان استثنایی سبک‌تر و راحت‌تر تهیه و تدوین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز