خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبرداد؛

آغاز عملیات اجرایی احداث حوضچه اطفاء حریق منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۶۷۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: عملیات اجرایی احداث حوضچه اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد با ظرفیت ۱۵۰۰ مترمکعب آب در ضلع جنوبی این منطقه و در محدوده شهرستان چگنی آغاز شد.

به گزارش ایلنا،  علی سالاروند  روز پنجشنبه - شانزده شهریور - در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سالیانه بخش زیادی از مراتع و جنگل‌های استان طعمه حریق شده که گاهٱ به دلیل عدم وجود امکانات و تجهیزات کافی، عملیات اطفاء حریق خصوصا در ارتفاعات با مشکلات فراوان مواجه می‌شود، اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بعنوان یکی از پیش‌رو ترین دستگاه‌های اجرایی استان در امر پیشگیری و اطفاء حریق جنگل‌های استان در سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی مدون، پس از بررسی نقاط بحرانی و وضعیت توپوگرافی و جغرافیایی مناطق تحت مدیریت خود، اقدام به اخذ مجوزات اولیه احداث حوضچه اطفاء حریق جهت استفاده بالگردهای حامل بسکت انتقال آب کرد.

وی افزود: این حوضچه با ظرفیت نگهداشت ۱۵۰۰ متر مکعب آب در جنوب منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد احداث می شود که فاز ۱ این پروژه در پایان شهریور سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: همچنین با توجه به اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بعنوان پایلوت ایجاد پایگاه اطفاء حریق معرفی شده است با قول مساعد مقامات کشوری پس از ایجاد حوضچه های مذکور، بالگرد و تجهیزات مربوطه نیز به استان تخصیص داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز