خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می‌دهد؛

معضلی به نام اجاره ساعتی و روزانه منازل در ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۹۳۸

اتاق های مبله اجاره‌ای که تنها برای ساعاتی به افراد واگذار می‌شود، پاتوق جوانان و افرادی شده است که تنها برای ساعتی خوشگذرانی به آن پناه می‌برند و هیچ کس در مقابل فساد به وجود آمده و تبعات ناشی از آن پاسخگو نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گشتی در فضای مجازی متوجه آگهی‌هایی می‌شویم که اطاق مبله مسکونی خود را به صورت ساعتی، روزانه و در برخی از موارد ماهانه در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

انتشار این آگهی‌ها که در برنامه دیوار و برخی شبکه‌های مجازی قابل مشاهده است خبرنگار ایلنا را بر آن داشت تا با شماره یکی از این آگهی دهندگان تماس بگیرد.

خبرنگار با صحبت کوتاهی که با صاحب یکی از این خانه‌ها داشت متوجه شد که اجاره این نوع منازل محدودیت سنی نداشته و اصلا نیازی به ارائه مدارک شناسایی برای اجاره این واحد‌ها وجود ندارد.

«حسن زاده» صاحب یکی از این اطاق‌های مبله واقع در محدوده بلوار باهنر ارومیه در خصوص اجاره بهای این منزل‌های موقت می‌گوید: میزان اجاره بها با توجه به درخواست مشتری برای در اختیار داشتن منزل تعیین می‌شود اما به طور کلی اجاره آن از ساعتی ۳۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و تا ۵۰۰ هزار تومان نیز افزایش می‌یابد.

وی بیشترین مشتریان این نوع خانه‌ها را دختران و پسران مجرد عنوان کرده و می‌گوید: این دختران و پسران مجرد نمی‌توانند به راحتی در هتل یا مسافرخانه اقامت کنند بنابراین ترجیح می‌دهند چنین مکان‌های را برای اقامت موقت خود انتخاب کنند.

این مالک در خصوص این مطلب که آیا اجاره منزل با این شرایط زمینه ساز مشکلاتی برای وی نیز بوده است، گفت: بیشتر این مشکلات از سوی همسایه‌ها مطرح می‌شود.

خبرنگار ما با حضور در یکی از مجتمع‌های مسکونی که واحد‌های آن ساعتی و روزانه اجاره داده می‌شود نظر همسایه‌ها را جویا شد که بیشتر همسایگان از اقدام برخی ساکنان این مجتمع در اجاره دادن ساعتی و روزانه واحد‌های خود ابراز ناراحتی کردند.

آن‌ها با بیان اینکه، امنیت روانی ما به دلیل اجاره غیرقانونی این خانه‌ها به خطر افتاده است گفتند: بسیاری از افرادی که در این خانه‌ها تردد می‌کنند دچار مشکل هستند و در این خانه‌ها عمل غیر قانونی و در برخی از مواقع غیر اخلاقی انجام می‌دهند.

جمعی از همسایگان این مجتمع مسکونی که تعدادی از واحد‌های آن بصورت ساعتی به اجاره واگذار می‌شود افزودند: بیشتر مستأجران ساعتی این منازل جویای محل دنجی هستند لذا این منازل موقت پایگاه فساد شده است و تنها مصرف آن محلی برای قرار و مدارهای مردان و زنانی متأهلی است که خانواده‌شان از حضور آن‌ها در این اماکن بی‌خبرند.

حسین مجیدی، دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: خانه‌های فساد و سوییت‌های اجاره‌ای در راستای جلوگیری از گسترش بی‌عفتی در جامعه در ارومیه پلمب شد.

مجیدی اظهار کرد: با صدور دستور به بازپرس ویژه پرونده‌های مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، چندین واحد خانه فساد و اجاره ساعتی که برای اعمال خلاف عرف و شئون اسلامی در یکی از مجتمع‌های مسکونی در شهرستان ارومیه استفاده می‌شد، پلمب شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مجتمع دستور جمع آوری کانکس نگهداری سگ و مصرف مواد مخدر به پارکینگ داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با بیان اینکه دستور برگزاری انتخابات هیات مدیره در این مجتمع با نظارت کلانتری در ۷روز آتی صادر شده است ادامه داد: ازاین پس اجاره واحد در این مجتمع فقط با اطلاع و تایید هیات مدیره صورت خواهد گرفت.

مجیدی اضافه کرد: جهت تامین امنیت روانی و اجتماعی شهروندان، دستور گشت شبانه کلانتری چند نوبت در مجتمع صادر شده و مجتمع ملزم به استقرار کانکس نگهبانی در ورودی مجتمع است.

وی گفت: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف و بی‌عفتی گسترده در سطح شهر، مراتب را با دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی در راستای تامین امنیت روانی و اجتماعی در میان بگذارند.

انتهای پیام/
فرزادصدقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز