خبرگزاری کار ایران

هشدار نارنجی هواشناسی در البرز صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۳۰۶

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان البرز گفت: طبق این هشدار از اواخر روز شنبه 18 شهریور تا صبح دوشنبه 20 شهریور ماه، وزش باد لحظه ای و شدید، نفوذ و خیزش گرد و خاک، افزایش غبار محلی و کاهش شدید و موقت کیفیت هوا روبه‌رو خواهیم بود.

به گزارش ایلنا از البرز، مهدی مهرور با اعلام این خبر گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته این کاهش کیفیت هوا منطقه البرز مرکزی پدیدار خواهد شد.  

وی افزود: به موجب آن در پاره ای نقاط با وزش باد لحظه ای و شدید، نفوذ و خیزش گرد و خاک، افزایش غبار محلی و کاهش شدید و موقت کیفیت هوا پیش بینی می شود. 

مهرور نسبت به مخاطره خیزش و نفوذ گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، آسیب به سازه های موقت و سست، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال، اختلال در تردد های شهری و بین شهری هشدار داد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق گزارش هواشناسی وزش باد شدید نیز در استان پیش‌بینی شده است در خصوص سازه‌های موقت نیز هشدار داد و متذکر شد: اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی ضرورت دارد. 

مهرور گفت: ضروری است افراد آسیب پذیر شامل سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلند مدت در فضای باز و غبار آلود و سطح شهر خودداری کنند. شهروندان همچنین عبور و مرور و عدم پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی و دامنه کوه ها احتیاط و از فعالیت های ورزشی همگانی در پارکها و بوستان‌ها پرهیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز