خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر شیراز:

سند محرومیت زدایی و نقشه ژئودیتای GIS شیراز نهایی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۷۱۴

عضو شورای شهر شیراز معتقد است بیش از 14 ماه از مصوبه «سند محرومیت زدایی و نقشه ژئودیتای GIS شهر شیراز» می گذرد و به رغم پیگیری ها و برقراری جلسات متعدد اما تا کنون سند مذکور که تکلیف شهرداری بوده و تا حدی هم پیش رفته، به شورا واصل نشده است.

به گزارش ایلنا، مهدی طاهری در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر شیراز  براساس این مصوبه شهرداری شیراز مکلف است لایحه «سند محرومیت زدایی و نقشه ژئودیتای GIS شهر شیراز» توسط معاونت برنامه ریزی شهرداری با هدف احصاء همه پروژه ها تا پایان سال 1404 و تقسیم کار پروژه ها بین شهرداری، سپاه و سایر دستگاههای خدمات رسان با هدایت عملیاتی توسط قرارگاه مشترک محرومیت زدایی (سپاه فجر- شورای شهر) ظرف مدت دوماه از تاریخ ابلاغ مصوبه تدوین و ارائه کند.

طاهری تاکید کرد: این سند جامع برای تمام شهر شیراز  که در حوزه‌ی صرفا کالبدی تکلیف شده بود؛ می بایست در راستای تکالیف ماده‌ی قانونی پیش گفته ، به تصویب شورا برسد.

وی ادامه داد:  برای عملیاتی نمودن موضوع مهم رفع محرومیت ها که از شعارهای محوری شورای ششم بوده مقرر شد تا شهرداری نسبت به تخصیص حداقل سه درصد از بودجه عمرانی سالانه جهت امور اجرایی و کالبدی محلات محروم و کم برخوردار شیراز اقدام کند.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: دستورالعمل موضوع این بند می بایست با همه مساعدت ها، حداکثر تا اردیبهشت سال جاری توسط شهرداری تهیه و برای تصویب به شورا ارسال می گردید که با توجه به تاخیرات رخ داده، با پیگیری‌‌هایی پیش نویس این دستورالعمل دو هفته قبل جهت بررسی به ریاست شورا تقدیم شد.

وی ادامه داد:  از آنجا که تخصیص ردیف بودجه اولاً منوط به تصویب دستورالعمل و ثانیاً نیازمند تصویب سند جامع محرومیت زدایی شیراز است و ثالثاً  بنا بر مصوبه پیشگفته کلیه اقدامات عملیاتی نیز باید بر اساس تصمیمات قرارگاه مشترک محرومیت زدایی شورا و سپاه محترم فجر باشد ، عملاً مصرف بودجه فوق امکانپذیر نبوده فلذا هزینه کرد از آن ردیف به نظر میرسد غیرقانونی است.

طاهری افزود: سازمان بازرسی در این خصوص مانند سایر موارد مطلوب نظرشان، مراقبت های لازم را صورت دهد؛ پیشنهاد دارم تلاشهای مجاهدانه شهرداری که از محل اعتبارات عمرانی با نام محرومیت زدایی صورت می گیرند را با سرفصلهای بجز لفظ محرومیت زدایی نامگذاری نمایند تا در اذهان جامعه‌ ، شائبه دیگری بوجود نیاید و شورا و سازمانهای بازرسی نیز بتوانند به تکالیف نظارتی خود به خوبی عمل کنند.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه بر اساس بند 12 ماده 80  قانون شوراها ، « تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه و تفریغ بودجه سالانه شهرداری و مؤسسات و شرکتهای وابسته به شهرداری با رعایت آیین نامه مالی شهرداریها »، از تکالیف مهم شوراست؛ عنوان کرد: براساس بند 1 سرفصل تکالیف کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا در مصوبه بودجه 1401 شهرداری شیراز مکلف شد در سال 1401 مبلغ پانزده هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد نماید به طوری که بیست درصد این مبلغ معادل 3 هزار میلیارد تومان به عنوان آورده شهرداری محقق شود.

طاهری افزود: آیا اجرای این بند ، نه در قابل تفاهم نامه ها که در قالب قراردادها ، اجرای بخش مهمی از قانون بودجه 1401 نیست.

وی تصریح کرد: حضوراً و هم کتباً درخواست گزارش تحقق بند مذکور را نموده ام و علی رغم اینکه هم از ریاست محترم کمیسیون سرمایه گذاری و هم از شهردار در سخنرانی های رسمی شنیدیم که بودجه فوق الذکر محقق شده است، برای بار دیگر تقاضا دارم مستنداً و مستدلاً گزارش تحقق بودجه فوق منطبق با مصوبه بودجه 1401 ، قبل از ارائه گزارش تفریغ بودجه به شورا اعلام کنند و شورا نیز پس از بررسی و تصویب، به استناد بندهای 10 و 12 قانون شوراها ، نتیجه را برای آگاهی عموم منتشر کند.

 تصمیمات پیرامون دارالسلام در قالب صورت جلسات باقی مانده

وی در بخش دیگر صحبت هایش با انتقاد نسبت به اینکه تصمیمات پیرامون دارالسلام در قالب صورت جلسات متعدد باقی مانده و عملا قریب به دو سال است که کار مهمی صورت نگرفته است، ابراز کرد: حتی خرابی های گسترده شبکه های آب این آرامستان، در حال تخریب بخشی از این گنجینه بزرگ شیراز است.

عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: شک ندارم چنین گنجینه ای که قدمت آن به سال های صدر اسلام بازمی گردد اگر در اختیار هر شهر یا کشور دیگری بود اینچنین بی تفاوت از کنار آن رد نمی‌شد.

طاهری با اشاره به همت و جدیت شهردار و مسئولان جهادگر شهرداری شیراز در موضوع نیت محرومیت زدایی، با هدف واقع بینی در این خصوص و انجام عملیات بر اساس مصوبات و بدور از تشریفات و تعارفات گفت: در این خصوص موضوع مهمی را یاد آور و متذکر می شوم ابتدا اینکه بند 2 ماده 80  قانون شوراها، تکلیف بسیار مهمی را برای شورا دارد که در راستای اجرایی نمودن قانون یاد شده ، شورا مصوبه ای را تصویب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز